پاکستان چندین نقطه در خاک ایران را هدف قرار داد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 14:04

پاکستان چندین نقطه در خاک ایران را هدف قرار داد

شماره: 24442
Aa Aa

پاکستان اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور «حملات نظامی دقیقی» را علیه «مخفیگاه‌های تروریست‌ها» در سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است.

هفت غیر ایرانی در یک روستای مرزی کشته شدند؛
پاکستان چندین نقطه در خاک ایران را هدف قرار داد

پاکستان در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل را در داخل خاک ایران هدف قرار داده است.

به گزارش اسپادانا خبر، در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است:

صبح امروز پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. تعدادی از تروریست‌ها در جریان این عملیات کشته شدند. طی چند سال گذشته، پاکستان در تعاملات با ایران همواره نگرانی‌های جدی خود را در مورد پناهگاه‌ها و پناهگاه‌هایی که تروریست‌های پاکستانی الاصل خود را «سرماچار» می‌خوانند در فضاهای غیرقانونی داخل ایران [به طرف ایرانی] منتقل کرده است. پاکستان همچنین پرونده‌های متعددی را با شواهد عینی از حضور و فعالیت این تروریست‌ها به اشتراک گذاشت. با این حال به دلیل عدم اقدام در مورد نگرانی‌های جدی پاکستان این به اصطلاح سرماچار به ریختن خون پاکستانی‌های بی‌گناه بدون مجازات ادامه دادند. به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاریم. پاکستان یک سری حملات نظامی در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. هدف از اقدام امروز تأمین امنیت و منافع ملی پاکستان بود. پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام کامل می‌گذارد. تنها هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی خود پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.  ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه حل های مشترک ادامه خواهیم داد.

 

22

 

معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن هفت غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی خبر داد.

علیرضا مرحمتی توضیح داد:

ساعت ۴:۰۵ صبح امروز پنج شنبه صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است. در این حمله سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شده‌اند. یک انفجار نیز نزدیک شهرستان سراوان صورت گرفته که در آنجا تلفاتی نداشته‌ایم.

ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره حملات بامداد امروز شد

یک مقام آگاه ضمن محکومیت شدید حمله صبح امروز پاکستان به یک روستای مرزی در اطراف سراوان گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره این حادثه است.

کاردار پاکستان به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران فرا خوانده شد

در پی حمله بامداد امروز از سمت پاکستان به روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان ساعتی پیش کاردار پاکستان در تهران برای ادای توضیح در باره این حادثه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

جمهوری اسلامی ایران حمله پاکستان را محکوم کرد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

کنعانی گفت:

 بمنظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امور خارجه است.

ایران و پاکستان برادر هستند؛ مشکلات باید با گفت‌وگو حل شوند

«عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان در واکنش به عملیات این کشور در منطقه‌ای مرزی در ایران اظهار کرد:

ما هرگز از امنیت ملی و تمامیت ارضی‌مان دست نخواهیم کشید و تمام اقدامات لازم را برای دفاع از خاک خود در پیش خواهیم گرفت. ما از حرفه‌ای بودن نیروهای مسلح خود در هدف قرار دادن تروریست‌ها و دور نگه داشتن شهروندان ایرانی از تلفات تقدیر می‌کنیم. تروریسم چالش مشترکی است و نیاز است اقدامات جهانی برای نابودی آن انجام شود. ما به حاکمیت تمامی کشورها و تمامیت ارضی آن‌ها کاملا احترام می‌گذاریم و همین را از دیگر کشورها انتظار داریم. پاکستان و ایران ۲ کشور برادر هستند و مسائل باید از راه گفت‌وگو و رایزنی متقابل حل شوند.

تهاجم با ۳ پهپاد| ۱۰ نفر کشته شده‌ا‌ند که ‌همگی پاکستانی هستند

مرحمتی معاون استاندار سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات جدیدی از حمله در یکی از روستاهای مرزی اظهار داشت:

ساعت 4 صبح 3 پهپاد به یکی روستاهای مرزی ایران در سراوان حمله کرده‌اند. در این حمله 4 منزل تخریب شده و 10 نفر کشته شده‌ا‌ند که ‌همگی پاکستانی هستند. در حال بررسی هستیم که چگونه ایران افراد در این روستا ساکن شده‌اند. اوضاع تحت کنترل است و در حال حاضر آرامش در مرز ایران و پاکستان برقرار شده و مسئولان در حال بررسی موضوع هستند.

بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حوادث اخیر در مرز پاکستان
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام غیر متوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله ی پهپادی به شهروندان غیر ایرانی روستایی در جدار مرزی دو کشور را محکوم مینماید. جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به سیاست حسن همجواری و برادری بین دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمیدهد دشمنان روابط خوب و برادرانه دو کشور را تیره کنند امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاهها و گروههای مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد. در حادثه ی سه شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مسقر در استان سیستان و بلوچستان با مشاهده ی آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک جمهوری اسلامی ایران جهت انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانه راسک، اقدام به عملیات پیشگیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آنان در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی نمود که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی ایران برای مقابله ی "متناسب با هرگونه تهدید تروریستی قریب‌الوقوع علیه مردم و شهروندان کشور است. تاکید مینماید که حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریستهای مسلح جداست و ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمیدهد که دشمنان و ایادی تروریست آنها این روابط را به ویژه در زمانی که نسل‌کشی و جنایات رژیم صهونیستی مسئله ی اول جهان اسلام است تیره نمایند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان