پوشیدن «لباس راحتی» برای زنان در محیط عمومی خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 20:14

پوشیدن «لباس راحتی» برای زنان در محیط عمومی خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع شد

شماره: 6030
Aa Aa

در این ابلاغیه مردان نیز به پوشیدن پیراهن آستین بلند ملزم شده اند| اگر شخصی معیارهای موردنظر این دستورالعمل را رعایت نکند «کمیته آراستگی فردی» می‌تواند او را از ورود به دانشگاه محروم کند.

در دستورالعمل «مصادیق مجاز و غیرمجاز پوشش و ظاهرآرایی دانشگاه آزاد»؛
پوشیدن «لباس راحتی» برای زنان در محیط عمومی خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع شد

براساس آیین‌نامه ابلاغی رییس دانشگاه آزاد اسلامی پوشیدن «لباس راحتی» برای زنان را در محیط عمومی خوابگاه ممنوع اعلام کرده است. در این ابلاغیه مردان نیز به پوشیدن پیراهن آستین بلند ملزم شده اند. دستورالعمل «مصادیق مجاز و غیرمجاز پوشش و ظاهرآرایی دانشگاه آزاد» از ۷ مهر ماه به واحدهای مختلف این دانشگاه ابلاغ شده است.

به گزارش اسپاداناخبر، براساس این دستورالعمل رعایت پوشش و ظاهر هر فرد دانشگاهی «در حدود و چارچوب‌های شرع مقدس اسلام،‌ متناسب با شان، منزلت و عرف دانشگاه‌ها و هم سو با فرهنگ اسلامی و ملی ایران» باید باشد. همچنین پوشش «مغایر با شرع مقدس اسلام»، «فرهنگ اسلامی و ملی و شان و عرف دانشگاه و مصداق ترویج فرهنگ و سبک غربی و نماد عرفان‌های نوظهور، فرقه‌های انحرافی و شیطان‌پرستی» از مصادیق غیرمجاز این دستورالعمل است. در دستورالعمل دانشگاه آزاد آمده که «مناسب است زنان چادر به سر کنند و یا آن که مانتوی بلند و تا زیر زانو به تن کنند.» برای مردان هم لباس‌های اندامی و تنگ ممنوع شده است. همچنین مردان از استفاده از پاپیون، کراوات و جواهرات، و همچنین آرایش مو و برداشتن ابرو منع شده‌اند. بر اساس این آیین نامه اگر شخصی معیارهای موردنظر این دستورالعمل را رعایت نکند «کمیته آراستگی فردی» می‌تواند او را از ورود به دانشگاه محروم کند.

منبع/ فارس

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان