چشم جهان به ایران و حقوق بشر است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 13:25

چشم جهان به ایران و حقوق بشر است

شماره: 20535
Aa Aa

آمریکا به شدت درخصوص دستگیری‌های دسته‌جمعی، محاکمه‌های ساختگی و صدور و اجرای احکام اعدام برای معترضان نگران است. آنچه دولت ایران بر مردم خودش تحمیل کرده نباید بدون پاسخ بماند.

در حال حاضر تمرکز آمریکا روی برجام نیست؛
چشم جهان به ایران و حقوق بشر است

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در یک نشست خبری باز هم از ناآرامی‌های ایران حمایت کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

ما به شدت درخصوص گزارش‌های مربوط به دستگیری‌های دسته‌جمعی، محاکمه‌های ساختگی و در حال حاضر صدور احکام اعدام برای معترضان و همچنین اجرای آن نگران هستیم. واضح است که اکنون چشم جهان به ایران و حقوق بشر است. آنچه که دولت ایران بر مردم خودش تحمیل کرده نباید بدون پاسخ بماند.

پاتل افزود:

ایالات متحده از زمان فوت مهسا امینی برا رسیدگی به نقض حقوق بشر در ایران اقدامات قاطعی انجام داده است ازجمله تحریم دستگاه‌های امنیتی، تحریم افراد خاص، تحریم نهادهای داخلی ایران و صدور مجوزهایی که سبب شد مردم ایران دسترسی بهتری به جریان آزاد اطلاعات داشته باشند. ما ابزارهایی در اختیار داریم که نه تنها حکومت ایران را پاسخگو خواهد کرد بلکه به مردم ایران نیز در تلاش‌هایشان کمک می‌کند. دولت آمریکا به این اقدامات خود ادامه خواهد داد.

او اظهار داشت:

اکنون باید به‌طور شفاف بگویم که در حال حاضر تمرکز ما روی برجام نیست و ما کماکان نسبت به هر چیزی که در این رابطه از سوی تهران انجام می‌گیرد بسیار بدبین هستیم چه در ارتباط با مسائل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد و چه موضوعات دیگر.

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا درباره نشست پیش روی شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا و گزارش مربوط به آن با تاکید بر این‌که “این گزارش هنوز به‌طور علنی منتشر نشده است” مدعی شد:

خرید پهپادهای ساخت ایران توسط روسیه  به‌طور جدی با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که محدودیت‌هایی برای انتقال فن‌آوری‌های مرتبط با موشک به یا از ایران ایجاد می‌کند در تضاد است و به طور خاص وقتی صحبت از انتقال این پهپادها شد به دلیل نوع و برد این پهپادها بوده است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان