چنانچه دیوانه‌ یا کم خردی تعرض کند پاسخی قاطع دریافت خواهد کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 22:27

چنانچه دیوانه‌ یا کم خردی تعرض کند پاسخی قاطع دریافت خواهد کرد

شماره: 16689
Aa Aa

اگر تحریم ها برداشته شود جزء بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات جهانی خواهیم شد| نیروهای مسلح به هیچ وجه وارد دسته‌جات سیاسی نخواهند شد.

محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران؛
چنانچه دیوانه‌ یا کم خردی تعرض کند پاسخی قاطع دریافت خواهد کرد

محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران در آیین تجدید میثاق فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت:

با پیروزی انقلاب اسلامی تاریخی برای کشور و منطقه و حتی جهان رقم زده شد که شاید در قرن‌های آینده هم نمونه و مثالی برای آن پیدا نشود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی ادامه داد:

هرگاه در طول دفاع مقدس به آن بزرگوار مراجعه کردیم و مشکلات را گفتیم تنها دعا و امید به آینده و دستورات قاطع دیدیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت:

با افتخار اعلام می‌کنیم وضع ما نسبت به دهه اول انقلاب قابل مقایسه نیست و در جایگاهی هستیم که نه تنها تهدیدها از کشور دور شده است بلکه دشمنان غدار در حد و اندازه استکبار جهانی به سختی فکر و اندیشه و طراحی برای تهاجم نظامی به کشور ما را می توانند در سر داشته باشند. نیروهای مسلح، ملت و رهبری در قبال امنیت و دفاع هیچگونه اغماض و کوتاهی ندارند. خدا را شاکریم که نیروهای مسلح به طور دائمی در حال رصد و مراقبت هوشیارانه تمام تحرکات دشمنان در سطح منطقه هستند و چنانچه دیوانه‌ای یا کم خردی دست تعرض یا گوشه چشمی به کشور و ملت داشته باشد خود می‌داند که پاسخ قاطعی دریافت خواهد کرد. در حوزه خود اتکائی و خودباوری و خودکفایی ما بالاتر از خودکفایی در تسلیحات و تجهیزات، در طراحی راهبردها و سیاست‌ها تا طرح های عملیاتی و تاکتیک ها و در آنچه که باید در دفاع و امنیت کشور انجام بدهیم خودکفا هستیم. شاید به غیر از ۳ ابرقدرت اساسی جهان حتی اروپاییان هم در این زمینه وابسته هستند. ما خود تشخیص می‌دهیم که چگونه از کشور دفاع کنیم و چگونه امنیت را برقرار کنیم. راهبرد و سیاست و دکترین را خودمان تدوین می‌کنیم و بر آن اساس نیروی مسلح مورد نیاز این ملت و کشور را سازماندهی می کنیم آموزش می‌دهیم تجهیز می‌کنیم به میدان می بریم و با طرح بومی خود می جنگیم و خداوند هم نصرت و یاری اش را نصیب ما خواهد کرد.

باقری تأکید کرد: داشتن موشک‌های نقطه زن دوربرد، داشتن پهپادهایی با ده‌ها کارایی و کارویژه خاص خود، داشتن نیروی دریایی خودکفا، ساختن هواپیماها در سطوحی که تاکنون به آن دست پیدا کرده ایم و در تمامی تجهیزات زمینی و انفرادی و لجستیکی دیگر ما امروز نیازی به دیگران نداریم و اگر تحریم آمریکای جنایتکار برداشته شود جزء بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات جهانی خواهیم شد.

او عنوان کرد:

امروز نیروهای مسلح ضمن داشتن بصیرت و درک بالای سیاسی و انقلابی به هیچ وجه وارد این جریان‌ها و دسته‌جات نشدن و نخواهند شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در کمک به مردم در روزهای سخت در زلزله، سیل، بی‌آبی، بیماری کرونا و سازندگی کشور در تمام اینها نیروهای مسلح پیش قدم هستند و مقام معظم رهبری فرمودند قبل از اینکه دستگاه مسئول پای کار بیایند، نیروهای مسلح پای کار هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان