چند کشور غربی متقاضی پهپادهای ایرانی هستند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 18:22

چند کشور غربی متقاضی پهپادهای ایرانی هستند

شماره: 23274
Aa Aa

طلایی‌نیک با بیان این که هیچ قراردادی با روسیه لغو نشده گفته از کشورهای اروپایی چند مورد درخواست داشته‌ایم اما آنها مایل نیستند اسمشان اعلام شود.

معاون توسعه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران؛
چند کشور غربی متقاضی پهپادهای ایرانی هستند

رضا طلایی‌نیک، معاون توسعه مدیریت و برنامه راهبردی و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:

پهپادهای ما متقاضیان زیادی دارد و کشورهای بسیاری از ما درخواست خرید پهپاد دارند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در گفتگو با تسنیم اظهار داشت:

ما نمایشگاه دائمی و صادراتی داریم و البته همه محصولات ما در آن قرار نمی‌گیرد و برخی دستاوردهای ما بنا به دلایل خاصی در سبد محصولات صادراتی نیست اما اگر با کشوری ملاحظات سیاسی و امنیتی نداشته باشیم و مطمئن باشیم که از این پهپاد ما استفاده نامناسبی نمی‌شود و با ملاحظه ظرفیت تولید پهپاد و تأمین نیاز داخلی آمادگی صادرات پهپادهایی را که در سبد محصولات صادراتی هستند داریم. الآن متقاضیان زیادی برای پهپادهای ما وجود دارد و از کشورهای غربی و اروپایی هم چند مورد درخواست داشته‌ایم که البته آنها مایل نیستند اسمشان اعلام شود.

سخنگویوزارت دفاع گفت:

در مورد آنچه با کشورهای دیگر مانند روسیه از گذشته تبادلاتی داشته‌ایم هیچ‌کدام لغو نشده است منتها هرکدام از آن‌ها فرآیندهای خاص خود را پشت‌سر می‌گذارد. هرکدام از این توافق‌ها که به مرحله نهایی و اجرایی برسد اطلاعات لازم در اختیار ملت ایران قرار خواهد گرفت. ملاحظات امنیتی وجود دارد که تا قبل از نهایی شدن این فرآیندها هیچ کشوری مایل به اطلاع‌رسانی در مورد آنها نیست. اطمینان می‌دهم که هیچ فرآیندی نبوده است که لغو یا مختل شده باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان