ژاپن از ایران خواست در کنار مردم اوکراین بایستد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 22:38

ژاپن از ایران خواست در کنار مردم اوکراین بایستد

شماره: 23007
Aa Aa

او گفته رفتارهای روسیه امنیت جهان را تهدید می کند؛ روسیه باید آداب همسایگی را درباره همسایگان خود رعایت کند که متأسفانه رعایت نمی‌کند.

با اعلام آیکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن در تهران؛
ژاپن از ایران خواست در کنار مردم اوکراین بایستد

آیکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن در تهران اظهار داشت:

گردشگران ورودی به ایران از ژاپن و نیز سایر کشورها تا حوالی سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ مرتباً رو به افزایش بود اما از ۲۰۱۸ کاهش یافت. یکی از بزرگ‌ترین دلایل آن را می‌توان به خروج ترامپ از برجام و سپس اعمال تحریم‌های مالی مرتبط دانست.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با روزنامه کاروکارگر بیان کرد:

با حمله به اوکراین، روسیه با توسل به زور شرایط کنونی را یک‌جانبه تغییر داده و از منشور سازمان ملل تخطی کرده و این اقدام قابل بخشش نیست. روسیه باید آداب همسایگی را درباره همسایگان خود رعایت کند که متأسفانه رعایت نمی‌کند البته ژاپن و روسیه مرز مشترک آبی با یکدیگر دارند و این یک واقعیت است که کشورهای همسایه مسائل متعددی میان خود دارند ولی روسیه همین الان هم بخشی از سرزمین ژاپن را اشغال کرده است. امروزه دیگر پذیرفتنی نیست که یک کشور بنا به ادعاهایی به دیگر کشورها لشکرکشی کند. متاسفانه رفتارهای روسیه امنیت جهان را تهدید می کند و ژاپن قویا حمله نظامی روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند. ما در کنار مردم اوکراین می‌ایستیم و به عنوان کشور دوست از مقامات ایران هم می‌خواهیم تا در کنار مردم اوکراین بایستند.

وی همچنین گفت:

تهدیدهای کره شمالی علیه ژاپن کاملا واقعی است. سال گذشته کره شمالی به سوی دریای ژاپن ۳۱ موشک بالستیک شلیک کرد و امسال هم ۱۱ موشک بالستیک به دریای ژاپن شلیک کرده است. شما باید بدانید که یکی از موشک‌های بالستیک شلیک شده اخیر خطر اصابت به خاک ژاپن را داشت و آژیر خطر در استان هوکایدو نواخته شد و مردم با وحشت فراوان به پناهگاه‌ها منتقل شدند.کره شمالی در حال حاضر یکی از بزرگترین تهدیدهای امنیتی در جهان برای کشور ژاپن است. طبق قضاوت ما کره شمالی به کوچک‌سازی سلاح هسته‌ای حامل موشک‌های بالیستیک هم دست یافته‌ است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان