کره شمالی «موشک قاره‌پیما» آزمایش کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 7:40

کره شمالی «موشک قاره‌پیما» آزمایش کرد

شماره: 17908
Aa Aa

بایدن در جریان سفر آسیایی‌اش در پاسخ به پرسشی درباره اینکه پیامش به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی چیست گفته بود: «سلام! نقطه سر خط.»

چند ساعت پس از پایان سفر جو بایدن به شرق آسیا؛
کره شمالی «موشک قاره‌پیما» آزمایش کرد

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی دست به آزمایش سه موشک زده است که یکی از آنها احتمال داده می‌شود یک «موشک بالستیک قاره‌پیما» باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، آزمایش موشکی پیونگ یانگ تنها چند ساعت پس از پایان سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به شرق آسیا صورت گرفت.

او در جریان سفر آسیایی‌اش در پاسخ به پرسشی درباره اینکه پیامش به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی چیست گفته بود:

«سلام! نقطه سر خط.»

ارتش کره جنوبی می گوید دستکم سه موشک از سونان در حومه پیونگ یانگ به سوی دریای ژاپن شلیک شده است. اولین موشک شلیک شده احتمالا یک «موشک بالستیک قاره‌پیما» با برد ۳۶۰ کیلومتر بود و تا ارتفاع ۵۴۰ کیلومتر اوج گرفت.

وزارت دفاع ژاپن نیز اعلام کرده که یکی از موشک‌های شلیک‌شده از سوی کره شمالی «مسیری غیرعادی» را طی کرده است.

پیونگ‌یانگ از فناوری هدایت موشک پس از پرتاب آنها استفاده می‌کند. این فناوری امکان رهگیری موشک‌ها را از سوی سامانه‌های دفاع ضدموشکی دشوار می‌کند.

دولت کره جنوبی پس از تشکیل جلسه شورای امنیت ملی این کشور در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی تاکید کرد که اقدام پیونگ‌یانگ «نقض مستقیم قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد» است.

وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی ضمن محکوم کردن این اقدام از پیونگ‌یانگ خواست که از «اقدامات تحریک‌آمیز جدید» بپرهیزد و به «مذاکرات با محتوایی سازنده» تن دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان