گدا شده‌ایم و دیگر هیچکس به آمریکا احترام نمی‌گذارد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 15:28

گدا شده‌ایم و دیگر هیچکس به آمریکا احترام نمی‌گذارد

شماره: 18899
Aa Aa

دو سال پیش ما از نظر انرژی مستقل بودیم و حالا ملتی گدا شده‌ایم. بایدن به کشورهای مختلف سرتاسر جهان می‌رود، زانو می‌زند و تقاضای کمک می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا؛
گدا شده‌ایم و دیگر هیچکس به آمریکا احترام نمی‌گذارد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی در فلوریدا گفت:

آمریکا بیشتر از آن دچار گرفتاری‌های است که بخواهد برای اوکراینی‌ها در جنگ با روسیه کمک‌های مالی و تسلیحاتی بفرستد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او ادامه داد:

«تا این لحظه بیش از ۶۰ میلیارد دلار به اوکراین داده‌ایم. کشورهای اروپایی مشخصاً بیشتر از ما تحت تأثیر این جنگ قرار دارند اما بخش ناچیزی از این مبالغ را پرداخت کرده‌اند. اگر اکنون رئیس جمهور آمریکا بودم ممکن بود به اروپا بروم و بگویم گوش کنید، باید به اندازه ما پول بدهید یا حتی بیشتر از ما و آن‌ها هم با رضایت این کار را می‌کردند ولی ما پولمان را دادیم رفت و حالا ۳۵ تریلیون دلار بدهی داریم. ما با همه این مشکلات مواجه هستیم و حالا حل این مشکل سخت‌تر شده است».

ترامپ گفت:

«قدرت آتش روسیه 35 برابر بیشتر از اوکراین است و آن‌ها (روس‌ها) به دنبال این هستند که به محض اینکه سلاح‌ها را وارد می‌کنیم آن‌ها را دود کنند و از بین ببرند. اتفاقات بدی در حال رخ دادن است».

ترامپ افزود: «فقط دو سال از ریاست جمهوری بایدن می‌گذرد و آمریکا از قوی‌ترین حالت خود به ضعیف‌ترین رسیده است به‌خصوص از نظر احترام و به رسمیت شناختن ما در سرتاسر جهان. دیگر هیچکس به ما احترام نمی‌گذارد. دو سال پیش ما از نظر انرژی مستقل بودیم و حالا ملتی گدا شده‌ایم. بایدن در تمام دنیا از ونزوئلا تا عربستان سعودی می‌رود و زانو می‌زند و درخواست انرژی می‌کند. به کشورهای مختلف سرتاسر جهان می‌رود و تقاضای کمک می‌کند».

ترامپ خرداد امسال نیز درباره جنگ در اوکراین گفته بود: «ما میلیون‌ها آدم را از دست خواهیم داد اما احتمالاً یک جنگ جهانی سوم خواهیم داشت. به واسطه اظهارات و اقدامات مزخرف ما، احتمالاً جنگ جهانی سوم را رقم می‌زنیم. ما می‌خواهیم به واسطه آن چه در حال رخ دادن است، به این افراد کمک کنیم. آن‌ها در حال نابودی هستند اما با این حال ما به واسطه رفتارهای خود می‌توانیم واقعا جنگ جهانی سوم را رقم بزنیم».

او همچنین گفت:

گزارش‌ها را بخوانید. آن‌ها [ایران]تمام مواد [هسته‌ای]غنی‌شده مورد نیازشان را در اختیار دارند. می‌تواند در بازه زمانی بسیار کوتاهی سلاح هسته‌ای داشته باشند. صحبت چند ماه یا کمتر است. ممکن است الان هم یکی در اختیار داشته باشند.

او هشدار داد که یک ایران هسته‌ای جهان را بدتر از طوری که «دموکرات‌ها چپ رادیکال کشورمان را نابود کردند» جهان را تغییر خواهد داد. به محض این که آن را [سلاح اتمی]در اختیار داشته باشند قاعده بازی به کلی تغییر می‌کند. این اتفاق بسیار بدی است که برای کشورمان افتاده است. کشور ما هیچ‌گاه در چنین موقعیتی نبوده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان