۴۰۰ بمب کشف و خنثی شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 23:23

۴۰۰ بمب کشف و خنثی شد

شماره: 23427
Aa Aa

بیش از ۵۰ سرویس اطلاعاتی جلسات مختلفی در کشورهای مختلف برگزار کردند، بیش‌ از ۲۰۰ رسانه را برای این کار آموزش دادند، مجموعه‌هایی را برای آموزش و طراحی براندازنه پیش‌بینی و با فضای مجازی و رسانه فتنه و توطئه و آشوب برپا کردند.

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران؛
۴۰۰ بمب کشف و خنثی شد

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت:

نیروهایی که در وزارت اطلاعات هستند معمولا از بین افراد انقلابی متعهد گزینش می‌شوند و افرادی با روحیه جهادی هستند و شبانه روز خود را در گرو امنیت کشور گذاشته‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی گفت:

دستگاه امنیتی تلاش خود را برای مقابله با توطئه و آنچه آرامش را از جامعه سلب می‌کند به‌کار می‌گیرد تا شرایطی فراهم کند که آرامش در کشور برقرار شود و وظایفی پنج‌گانه برای خود در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی و نظام سلطه و تروریسم و براندازی و جاسوسی و نفوذ و مفاسد اقتصادی و ناکارآمدی تعریف کرده است.

او اعلام کرد:

۴۰۰ بمب در مدت اخیر کشف و خنثی‌سازی شد که ۴۰ بمب برای انفجار در ایام محرم طراحی شده بود. در سال گذشته اتفاقی افتاد و پیش‌بینی کردیم سه ضلع سرویس‌های اطلاعاتی اندیشکده‌ها و تشکل‌ها نیمه دولتی در خارج و بعضی تشکل‌هایی که معاندین مجموعه نظام‌محسوب می‌شوند به دلیل تروریست بودن و تجزیه طلبی و وابستگی به رژیم سابق، تصمیماتی را در پایان سال ۱۴۰۰ طراحی کنند که گزارشات و مستندات آن موجود است امیدواریم بتوانیم آنها را تبدیل به یک سریال و فیلمی کنیم که در اختیار مردم قرار گیرد. بیش از ۵۰ سرویس اطلاعاتی جلسات مختلفی در کشورهای مختلف برگزار کردند و بیش‌ از ۲۰۰ رسانه را برای این کار آموزش دادند و با کمک آن تشکل‌های شبه دولتی یک مجموعه‌هایی را برای آموزش و طراحی براندازنه خود پیش‌بینی کردند و با کمک‌گرفتن از ابزار فضای مجازی و رسانه این فتنه و توطئه و آشوب را برپا کردند.

وی افزود:

بسترهای بهره‌برداری دشمن در کشور وجود دارد. هرچند هیچ کسی نابودی کشور را نمی خواهد اما دشمن از نارضایتی ها بهره می برد. دشمن دنبال این است که استعمار را به شکلی نو شده بر سایر کشورها تحمیل کند. هر اتفاقی برای ملت ما از هر قوم و اقشار بیفتد، مربوط به خود ملت ما است. عفو گسترده رهبری نشان می دهد تلاش برای ایجاد امنیت و آرامش کشور برای این است که زمینه ارتقای کشور را فراهم کنیم و دست دشمن را قطع کنیم. دشمن دنبال کشته سازی است

خطیب با بیان اینکه مردم انتظاراتی دارند که بخش عمده آن برآورده نشده است گفت:

کسی نمی گوید همه آشوب ها را دشمن ایجاد کرده است ولی دشمن موج سوار خیلی خوبی است. رهبری در جلسه هیئت دولت به ضعف توان رسانه ای دولت اشاره کرده اند ولی الان 200 رسانه که من به آن اشاره کردم  به سرمایه زیاد متصل هستند و توان رسانه ای کشور به لحاظ کمی قابل قیاس با این رسانه ها نیست. بودجه 50 سرویس اطلاعاتی که علیه کشورمان اقوام می کنند از بودجه کشور بیشتر است. هدف این سرویس ها براندازی است البته سرویس های نیابتی مثل دانمارک بار سرویس های اصلی مثل آمریکا، انگلیس و اسرائیل را می کشند.

او گفت:

نزدیک مرز ما کارخانه اسلحه سازی ایجاد کردند و سلاح های تولید شده به ایران قاچاق می شد. اقلیم کردستان عراق مرکزی برای سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل شده است و تمام تجزیه طلبان آنجا احیا می شوند. آلمان، پرچم مخالفان ایران را دور هم جمع می کنند این ها فقط چند نمونه از فعالیت سرویس های اطلاعاتی علیه امنیت کشورمان است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان