30 انفجار همزمان در تهران خنثی‌ شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 15:38

30 انفجار همزمان در تهران خنثی‌ شد

شماره: 23567
Aa Aa

عنوان شده طی سلسله عملیات‌هایی همزمان در استان‌های تهران، البرز و آذربایجان غربی چندین پایگاه و خانه تیمی تروریست‌ها مورد حمله قرار گرفته و ۲۸ نفر از اعضای شبکه تروریستی مذکور بازداشت شدند.

با اعلام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران؛
30 انفجار همزمان در تهران خنثی‌ شد

در روز‌های اخیر طی سلسله عملیات‌هایی همزمان در استان‌های تهران، البرز و آذربایجان غربی چندین پایگاه و خانه تیمی تروریست‌ها مورد حمله قرار گرفت و ۲۸ نفر از اعضای شبکه تروریستی مذکور بازداشت شدند.

یه گزارش اسپادانا خبر، این مطلب را وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.

این عناصر، وابسته به گروهک جنایت پیشه داعش بوده و تعدادی از آن‌ها سابقه همراهی با تکفیری‌ها در سوریه یا حضور در افغانستان، پاکستان، اقلیم کردستانِ عراق را دارا هستند.

بخشی از ابزار و آلات جرم که در عملیات‌های اخیر کشف شده عبارتند از:
مقادیر معتنابهی مواد انفجاری و بمب‌های آماده و حجم فراوانی مواد پیش‌ساز بمب، یک بسته ۱۰۰ عددی چاشنی انفجاری و ابزار گوناگون الکترونیکی برای بمب‌های زمانی (تایمری)، ۱۷ قبضه سلاح کمری آمریکایی همراه با گلوله‌های مربوطه، دستگاه‌های متعدد ارتباطی هوشمند و ماهواره‌ای، البسه نظامی و جلیقه انتحاری، مودم‌های مورد استفاده در اقلیم کردستان عراق و مبالغی ارز‌های خارجی. در هنگام عملیات علیه یکی از خانه‌های تیمی از آنجا که تروریست‌ها قصد اجرای عملیات انتحاری داشتند که می‌توانست منجر به صدمه به ساکنین منازل همجوار شود، لذا با فداکاری و سرعت عملِ دلاور مردان گمنام، از اجرای عملیات انتحاری آن‌ها پیشگیری شد اما این اقدام، متأسفانه منجر به مجروحیت دو تن از سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شد. 
 
منبع| تسنیم
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان