درست سر مردم را شیره بمالیم | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 3 تير 1403 - 15:42

درست سر مردم را شیره بمالیم

شماره: 25713
Aa Aa

بایدن قصد برگشت به برجام را داشت اما نگذارید بگوییم در آن ۶ ماه تلخ چه گذشت| در دولت شهید رئیسی هزار تحریم اضافه شد| اگر می‌خواهیم با عدد سر مردم را شیره بمالیم درست بمالیم| بایدن پیچ را شل کرد؛ اجازه بدهید ترامپ برگردد ببینیم دوستان چه می‌کنند؟

محمدجواد ظریف مشاور مسعود پزشکیان؛
درست سر مردم را شیره بمالیم

 محمدجواد ظریف مشاور مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در یک میزگرد تلویزیونی گفت:

آنچه به ایران قدرت داده قدرت معنایی و همانی است که امام(ره) گفته یعنی پیروزی خون بر شمشیر؛ قدرت معنایی مقاومت را اجرا کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی تاکید کرد:

قدرت در ایران در سال ١٣۶١ در میانه جنگ ایجاد شد. در مقاومت لبنان و فلسطین با پیام انقلاب اسلامی ایران و نپذیرفتن زور ایجاد شد. به دلیل همین قدرت معنایی اسرائیل که در هر جنگی یک ماهه پیروز می‌شد امروز ٨ ماه است که نتوانسته در برابر گروهی از نظر تسلیحاتی ایستادگی کند و افسانه پیروزی اسرائیل شکست خورده‌ است؛ ما پای مقاومت ایستاده‌ایم و این قدرت معنایی انقلاب را از دست نخواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم را با عدد نمی‌شمارند و این کار مغلطه‌ است گفت:

اینکه گفتند ٨٠٠ تحریم دوره احمدی‌نژاد در دولت روحانی به ١۵٠٠ تحریم تبدیل شد، دو تحریم درباره من است که به آن ظریف ١ و ظریف ٢ می‌گویند اما بگویید بانک، نفت، پتروشیمی و کشتیرانی و بیمه ما را کجا تحریم کردند؟ قانون کاتسا هم تحریم جدیدی ندارد و فقط تحریم‌های قبل را هماهنگ کرده است چون برجام اجازه نمی‌داد تحریم جدیدی توسط آمریکا وضع شود. مردم ما دیدند در سال های ۹۵ و ۹۶ دو سال متوالی تورم تک رقمی و رشد دو رقمی داشتیم. فراموش نکنیم اینکه گفته می‌شد ترامپ ادعا می‌کند از برجام خارج می‌شود جنگ زرگری است چون برجام به نفع آمریکا است.

وزیر پیشین امور خارجه اظهار کرد:

ایران تنها کشوری بود که توانست از اسنپ بک برجام استفاده کند و در همان دولت روحانی که از آن دلخور هستند توانسته بودیم آمریکا را سه بار در شورای امنیت سازمان ملل محکوم کنیم . ما توانسته بودیم سانتریفیوژ آی آر ۴ ایران را به آی آر ٩ برسانیم و غنی‌سازی را از ٢٠ درصد به ۶٠ درصد رساندیم.

ظریف در پاسخ به اینکه چرا بایدن به برجام برنگشت؟ گفت:

بایدن قصد برگشت به برجام را داشت اما به دو دلیل برنگشت؛ اول اینکه اسرائیل گفت نمی‌گذارم و شهید فخری‌زاده را به شهادت رساند و دیگر مصوبه قانون راهبردی مجلس بود؛ نگذارید که بگوییم در آن ۶ ماه تلخ چه گذشت. در آن ۶ ماه تلخ ما بارها می‌توانستیم برجام را زنده کنیم و مردم ۳ سال از فلاکت زجر نکشند. اگر تعداد تحریم‌ها در دولت آقای روحانی با ترامپ شد هزار و پانصد تحریم، در دولت شهید رئیسی از ۱۵۰۰ تحریم به ۲ هزار و ۵۷۰ رسید یعنی در ۸ سال ۷۰۰ تحریم اضافه شد، در ۳ سال هزار تحریم اضافه شد؛ اگر می‌خواهیم با عدد سر مردم را شیره بمالیم درست بمالیم.

وی با اشاره به نموردارهای مربوط به نرخ تورم ادامه داد:

مردم ببینند در زمان تحریم چه شد؟ ببینید مردم تورم‌تان را کجا بردند؟ مردم ببینید رشد اقتصادی و فروش نفت تان را کجا بردند؟ گفتند ما یاد دادیم چگونه نفت را بفروشند. وقتی آقای بایدن آمد سیاست این شد که پیچ را شل کنند؛ اجازه بدهید آقای ترامپ برگردد آن وقت ببینیم دوستان چه می‌کنند؟

وزیر پیشین امور خارجه با تاکید بر اینکه مهم است در پاستور چه کسی نشسته باشد عنوان کرد:

سه دولت را در گذشته داریم؛ آقای حجت الاسلام خاتمی ذیل دستور رهبری عمل کردند ایران را سربلند کردند، معجزه هزاره سوم هم خیال کرد ذیل دستور رهبری عمل می‌کند اما جز تحریم با دبیر شورای امنیت ملی محترمی که امروز کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است، چیزی به دست نیاورد دولت روحانی هم توانست کشور را سربلند کند. از نظر همه دنیا و خود ترامپ برجام بزرگترین کلاهی بود که سر آمریکا رفت متأسفانه برخی هم گفتند برجام بزرگترین کلاهی بود که سر ایران رفت. اگر برجام بد بود چرا ترامپ از آن خارج شد؟ اگر می گویید خارج شدن ترامپ از برجام بد بود، مگر ترامپ از قرارداد آب و هوا و قرارداد موشک‌های میان برد خارج نشد؟ چرا خطای استعمارگر را به پای مبارزین با استعمار می آوریم؟ قرآن می‌فرماید که اگر کفار که هر بار پیمان بستند و پیمان شکستند آمدند و صلح خواستند، اسلام بر اساس صلح است. فراموش نکنیم همان قدر که سلاح ما مهم است، مردم هم مهم هستند مردم را کوچک نکنیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان