میزگرد فرهنگی پرشکیان با تنش پایان یافت | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 3 تير 1403 - 17:05

میزگرد فرهنگی پرشکیان با تنش پایان یافت

شماره: 25727
Aa Aa

در جریان مناظره محمد فاضلی و شهاب اسفندیاری در این میزگرد محمد فاضلی از برنامه زنده خارج شد. این اتفاق با سؤال جنجالی شهاب اسفندیاری کلید خورد.

اینکه با مردم برخورد خشن می‌کنیم دستور پیامبر است؟
میزگرد فرهنگی پرشکیان با تنش پایان یافت

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یک میزگرد تلویزیونی اظهار داشت:

حاکمیت همه فرصت است و تهدید زمانی ست که غیر منصفانه رفتار کنیم. 

به گزارش اسپادانا خبر، پزشکیان خاطرنشان کرد:

وقتی ظلم می‌کنیم خدا با ما دیمن می‌شود. آنچه ما را از جامعه جدا می‌کند رفتار ما است. ستون‌ها و پایه‌های دین و لشکر و عِده و عُده مردم هستند نه خواص. اینکه با مردم برخورد خشن می‌کنیم و به زور می‌خواهیم باوری را در مردم تزریق کنیم دستور دین و پیامبر است؟ از کجا آوردیم؟ ما حق نداریم به مردم دستور دهیم.  تمام تلاش‌های ما در دنیا برای مادیات است. اگر بر اساس عدالت رفتار کنیم این جامعه با عشق پست حاکمان خواهد ایستاد. اینکه عده‌ای راحت زندگی کنند و عده‌ای نان شب نداشته باشند تبعیض است و باید آن را از بین ببریم. ما انصاف را در مورد مردم رعایت نمی‌کنیم.

محمد بهشتی یکی از همراهان این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:

به شکل تخصصی‌تر شیوه مدیریت ما نواقصی دارد و مشکلات امروز ما محصول سوء مدیریت است. تا قبل از دهه ۷۰ می‌شد هر کشوری را در شکل قرنطینه مدیریت کرد. از بعد آن مرزها برداشته شد و ما از همان زمان تا به امروز متأسفانه زیر بار آن تغییر و تحول نمی‌رویم و می‌خواهیم با الگوی شکل قرنطینه کشور را مدیریت کنیم. ما جلوی سیل سیم خاردار کشیده‌ایم. سیل به مسیر خود ادامه می‌دهد فقط ما دست و بال خود را زخمی می‌کنیم. در حوزه اینترنت قصد هر چیزی کنیم به آن دست پیدا می‌کنیم. حتی در حوزه سمعی بصری هم همین هست. در بحث سلبی موفق نبودیم. در بخش ایجابی هم اگر اصول رعایت شود ما توانستیم در پیشخوان بسیاری از کشورها حضور داشته باشیم. ترکیه و کره جنوبی بر پیشخوان فرهنگی ما حضور دارند و ما فرصت‌های بزرگ و فرصت در اختیار خود را از دست دادیم. ما هیچ موفقیتی نداشتیم و بیشترین آسیب را به مملکت خود زدیم. مدیریت را در شرایط غیر قرنطینه هم می‌شد انجام داد. در شرایط قرنطینه شما با نهی و سانسور مدیریت می‌کنید و در شرایط غیر قرنطینه جایگاه شما حمایتی است. وزارت ارشاد که نهاد مأمور است ضابط قوه قضاییه و نامه رسان نهادهای امنیتی نسبت به هنرمندان شده است.  ما آثار فعلی را حتی مبتذل نمی‌دانیم اینها ابتذال را هم شرمنده کردند. ما با سوء مدیریت این شرایط را رقم زدیم. به شهادت تاریخ پیش از انقلاب کشور ما تواناترین کشور در تولیدات فرهنگی بوده است. امروز صنعت سینما تعطیل است. چهار تا سلبریتی را نمی‌توان نماینده سینما دانست. ما باید بپذیریم شرایط قرنطینه تمام شده است. ما نمی‌توانیم با سانسور مسایل را حل کنیم. چرا هنرمندان ما باید کوچ کنند؟ ما یک سرمایه بزرگ را از دست دادیم. تجدید نظر در این سیاست‌ها و ایجاد الگوی مدیریت جدید اهمیت دارد. ما خیلی فرصت‌ها را از دست دادیم اما هنوز امکان تغییر مسیر هست.

در مناظره میان محمد فاضلی و شهاب اسفندیاری در میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان اتفاق عجیبی رخ داد که منجر به خروج محمد فاضلی از برنامه زنده شد. این اتفاق با سؤال جنجالی شهاب اسفندیاری کلید خورد.

این اقدام هنگامی صورت پذیرفت که شهاب اسفندیاری، کارشناس برنامه صحبت هایی را مبنی بر اخراج محمد فاضلی از دانشگاه مطرح کرد. این صحبت ها با واکنش شدید محمد فاضلی مواجه شد که در نهایت منجر به خروج او در جریان برنامه زنده از سالن شد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان