«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش ایران شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 11:53

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش ایران شد

شماره: 15865
Aa Aa

او گفته مصداق الگوی تربیتی ما حاج قاسم است. آموزش‌های ما بوی سکولاریسم می‌دهد و سرکردگان سند ۲۰۳۰ جایی در نظام آموزش و پرورش ندارند.

با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛
«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش ایران شد

«یوسف نوری» با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزیر آموزش و پرورش شد.

به گزارش اسپادانا خبر، نمایندگان در جلسه علنی با ۱۹۴ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع به یوسف نوری گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد دادند.

پیش‌تر، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، حسین باغ گلی و مسعود فیاضی را به عنوان گزینه های تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرده بود که موفق به اخذ رای اعتماد نشدند.

او در مجلس با بیان این که تحقق آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی دور از انتظار نیست گفت:

ما نیازمند الگوی تربیتی هستیم که مصداق آن طبق فرمایش رهبرانقلاب حاج قاسم است. وظایف محول شورای عالی آموزش و پرورش برای سند آموزش و پرورش بسیار کند و با سوء‌تدبیر پیش رفت و سرکردگان سند آموزش ۲۰۳۰ جایی در نظام آموزش و پرورش ندارند. شورای عالی آموزش و پرورش در مقابل نفوذ سند ۲۰۳۰ کاملا منفعل کرد و برخی اعضا با آن همکاری کردند. آموزش‌های ما هنوز بوی سکولاریسم می‌دهد. باید به جای تنوع در مدارس به سمت تنوع استعدادها حرکت کنیم. شورای عالی آموزش و پرورش نیازمند تحول جدی است و کارآمدی این شورا از نخستین اقداماتی است که بنده پیگیری خواهم کرد.

‏او اظهار کرد:

هیچ یک از مدیران بالایی و میانی آموزش و پرورش حق ندارند مدرسه غیر انتفاعی داشته باشند و قرارگاه جهادی در وزارتخانه تشکیل و نظارت بر مدارس غیرانتفاعی تقویت خواهد شد.

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت:

لایحه رتبه بندی معلمان حتما تصویب می‌شود. معلمان به شایعاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود گوش ندهند. معلمان از آخر شهریور ۱۴۰۰ شامل این قانون می‌شوند. مجلس در این طرح اتفاق نظر دارد و نظر دولت را هم گرفته‌ایم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان