اجرای قانون حجاب مطالبه جدی ما است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 23:21

اجرای قانون حجاب مطالبه جدی ما است

شماره: 18670
Aa Aa

مسئله حجاب مسئله عادی نیست و گره خورده به هویت و خانواده ماست| بانوان محجبه در اجتماعات گوناگون با پرچم فاطمی حجاب حضور پیدا کنند.

حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران؛
اجرای قانون حجاب مطالبه جدی ما است

حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلی امام خمینی (ره) تهران از بانوان محجبه خواست در اجتماعات گوناگون با پرچم فاطمی حجاب حضور پیدا کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان اینکه در زمینه حجاب و عفاف قانون کاملی وجود دارد گفت:

مسئله حجاب مسئله عادی نیست و گره خورده به هویت و خانواده و ایمان ماست. قوانین لازم موجود است و اجرای کامل این قانون با همت و همراهی مسئولین مطالبه جدی ما است. نهادها، مسئولیت اول را در این زمینه دارند و ما نیز در این زمینه مسئولیت‌هایی داریم. تقویت اجتماعات ایمانی یکی از بهترین راه‌های حفظ ایمان و حجاب و عفاف از آن جمله است و بانوان محجبه ما باید با حضور در اجتماعات ایمانی گوناگون با این پرچم حضور پیدا کنند. این حضور به لطف پروردگار کمک کننده است و برای حفظ ارزش‌ها توجه به این امر بسیار کمک کننده است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه اجرای قانون حجاب که در دولت سیزدهم نیز مورد توجه است مطالبه ماست گفت:

از بانوان محجبه خواست در اجتماعات گوناگون با پرچم فاطمی حجاب حضور پیدا کنند.

او ادامه داد:

امتحان بزرگ حضرت ابراهیم (ع) آغازگر مرام عشق بازی با حضرت حق بود. حضرت ابراهیم (ع) در این زمان برگزیده در مسیر امامت و در حال گذراندن امتحان‌های بزرگی است چرا که امامت امت مسئولیت عظیمی است. این انسان برگزیده که از امتحان‌های سختی بیرون آمده وقتی او را وسط آتش قرار دادند جان خود را به کف گرفت و تسلیم فرمان الهی شد و از آن امتحان هم سربلند بیرون آمد. اکنون امتحان سخت‌تری پیش روی او بود و این امتحان قربانی کردن فرزند است. این فرزند دلبند قد کشیده خوش سیما که پدر هر وقت به او نگاه می‌کند از او دل می‌برد،حالا به موقعیتی رسیده که در تلاش‌های الهی یار و همراه پدر است. اکنون اسماعیل یار و یاور پدر در پیگیری ماموریت‌های الهی است. اینجا امتحان بزرگ پیش می‌آید و پیش روی او قرار می‌گیرد.

وی گفت:

ابراهیم(ع) از فرزندش شنید که پدرم آنچه به تو امر شده انجام بده و به لطف و مشیت الهی خواهی دید که بر این امتحان صبر خواهم کرد. اینجاست که فرمان و ندا رسید؛ آفرین بر تو ابراهیم آن رویا را چه خوب محقق و تصدیق کردی واز امتحان خوب برآمدی، ما این‌گونه به انسان‌های محسن که تسلیم امر الهی هستند پاداش می‌دهیم. این پاداش موفقیت و کامیابی در انجام امر الهی است. امتحان سخت، بزرگ و آشکاری بود در همین لحظه جایگزین شد و خداوند تبارک و تعالی گوسفند بزرگی را در دسترس حضرت ابراهیم (ع) قرار داد تا کار قربانی خود را انجام بدهد و آغازگر یک سنت بزرگ الهی، تاریخی و جاودانه باشد. فرمود ما این سنت را پس از ابراهیم نگه می‌داریم و یاد ابراهیم را نگه می‌داریم، سلام بر ابراهیم.

حاج علی اکبری همچنین روز عید سعید قربان را روز عرض ارادت به پدران و مادران شهدا دانست.

وی با اشاره به عید سعید غدیر هم گفت:

دهه ولایت را در پیش داریم و باید قدر بدانیم. ان شاءالله مومنین این دهه را گرامی بدارند و در کنار درس‌های عید غدیر، ولایت فقیه که شعبه‌ای از ولایت امیرالمومنین است را دریافت کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان