اینترنت امن اینترنت اخلاق‌مدار بر مبنای ارزش‌های اسلامی است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 15:38

اینترنت امن اینترنت اخلاق‌مدار بر مبنای ارزش‌های اسلامی است

شماره: 18921
Aa Aa

او می گوید اینترنت امن یعنی اینترنتی که شبکه ملی اطلاعات داشته باشد. و اطلاعات کشور به سرورهای خارجی نرود؛ این فیلترینگ نیست.

علی نیکزاد، نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی؛
اینترنت امن اینترنت اخلاق‌مدار بر مبنای ارزش‌های اسلامی است

علی نیکزاد، نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه نخستین کنفرانس بین‌المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت:

مدیریت مجازی در دست کسانی است که حکمرانی بی‌نظیری را که نه غربی و شرقی است و در جمهوری اسلامی ایران جریان دارد برنمی‌تابند.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

باید شبکه ملی ارتباطات را داشته باشیم. اینترنت امن یعنی اینترنتی که شبکه ملی اطلاعات داشته باشد. ما در بحث اینترنت امن می‌گوییم اطلاعات کشور لازم نیست به سرورهای خارجی برود و برگردد. ما می‌گوییم چرا اینها در اینترنت اخلاق را مد نظر قرار نمی‌دهند؟ نظر ما داشتن اینترنت اخلاق‌مدار بر مبنای ارزش‌های اسلامی است. این فیلترینگ نیست. در دنیا هم تجربه شده است. استفاده از اینترنت سن مجاز خودش را دارد.

نیکزاد گفت:

کرونا سبب شد در جامعه ما اتفاق دیگری بیفتد. تغییراتی که در اثر کرونا در زندگی انسان‌ها شکل گرفت ناگزیر بود. مفهوم حکمرانی با ظهور فضای مجازی دستخوش تغییر و تحول شده است. الان خیلی از کارها در بستر مجازی پیش می‌رود. قبلا مدرسه بود، معلم بود و رفت‌وآمد بود اما الان دانش‌آموز می‌تواند در قالب فضای مجازی مباحث آموزشی‌اش را حل کند و نیازی به رفت‌وآمد نیست. تغییرات زیادی در زندگی اتفاق می‌افتد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان