بازار مكاره يا فرودگاه بين المللى اصفهان | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 22 تير 1403 - 3:50

بازار مكاره يا فرودگاه بين المللى اصفهان

شماره: 23743
Aa Aa

باعث تأسف است كه ورودى هوايى شهر و استانى به زيبايى و تمدن كهن اصفهان به گونه اى است كه گويى به بازار طوقچى و براى خريد وارد شده اى و نمايى از سالن جذاب، جالب توجه و ديدنى ازفرودگاه بين المللى ديده نمى شود!

كاسبى در فرودگاه بى پرواز؛
بازار مكاره يا فرودگاه بين المللى اصفهان

اسپادانا خبر| سيدفريور موسوى

 

هنگامى كه وارد سالن پروازهاى داخلى فرودگاه بين المللى شهيد بهشتى اصفهان مى شويد ناخودآگاه به ياد بازارهاى حراجى يا همان بازار مكاره قديم مى افتيد! و غرفه هاى مختلفى را در وسط، چهار طرف و حتى ميان دفاتر ايرلاين هاى داخلى مشاهده مى كنيد. كمى انتظار مى كشيم تا تابلوى پروازهاى ورودى و خروجى اين فرودگاه روشن مى شود و با دقت بيش از حد كه به تابلوى وضعيت ورود و خروج پروازها نظاره گر مى شويم به يك نكته مهم پى خواهيم برد و آن اينكه اگر پروازهاى چارترينگ شركت هاى نفت، گاز و پتروشيمى را از اين فرودگاه بگيرند عملا" شاهد روزى دو تا سه پرواز ورودى از شهرهاى مشهد، كيش، اهواز و يا تهران به اصفهان و بالعكس خواهيم بود! واين يعنى مرگ يك فرودگاه بين المللى آن هم در شهرى با قدمت تاريخى و زيبايى اصفهان!

 

22

 

از ساعت حدود ٤ بامداد تا ١٤ بعد از ظهر كه در سالن داخلى اين فرودگاه ناظر عملكرد آن بوديم به جرأت مى توان گفت مديريت فرودگاههاى استان اصفهان بيشتر به دنبال در آمد زايى است تا در خواست پروازهاى داخلى از و به اصفهان از شهرهاى كشورمان است! در آمد زايى كه گريبان اجاره كنندگان غرفه هاى پر تعداد سالن پروازهاى داخلى اين فرودگاه را گرفته است؛ اجاره هاى سرسام آور در فرودگاهى كم مسافر و كم خريد! جالب تر اينكه به تازه گى نيز شنيده مى شود كه از سوى مدير كل فرودگاههاى استان اصفهان به كاركنان ايرلاين هاى مستقر در ترمينال هاى داخلى و خارجى و كلا" كاركنان فرودگاهى اعلان شده كه ميبايستى بابت استفاده از پاركينگ فرودگاه ماهيانه مبلغى بين ١٥٠ تا ٢٠٠ هزارتومان به حساب مالى اين فرودگاه واريز نمايند كه باعث اعتراض و گلايه كليه كاركنان صاحب خودرو در اين فرودگاه گرديده است. از طرفى ديگر تنها شعبه بانكى فعال در ترمينال پروازهاى داخلى اين فرودگاه كه متعلق به بانك ملى بود نيز برچيده شد و قرار است محل آن به موارد درآمدزاى ديگرى اختصاص يابد كه اين مهم نيز با دلسردى كليه كاركنان، مسافران و حتى مراجعين به اين فرودگاه همراه بوده است! متأسفانه مسئولين شهرى، اجتماعى و فرهنگى استان اصفهان يا اين موارد را نمى بينند يا نمى خواهند ببينند! باعث تأسف است كه ورودى هوايى شهر و استانى به زيبايى و تمدن كهن اصفهان به گونه اى است كه گويى به بازار طوقچى و براى خريد وارد شده اى و نمايى از سالن جذاب، جالب توجه و ديدنى ازفرودگاه بين المللى ديده نمى شود! و در آخر ذكر اين نكته را ضرورى ديديم كه در محل سالن پروازهاى خارجى و پس از تيك آف ( پرواز ) هواپيماى قطرى به يكباره چراغ هاى سالن خاموش گرديد و... كه با اعتراض برخى مجددا" روشنايى نسبى ايجاد گرديد! جا دارد مسئول يا مسئولان اين استان از داستان عرضه شده فرودگاهشان  ديدارى داشته باشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان