باید یک ورزشگاه آبرومند ملی در تهران ساخته شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 2:00

باید یک ورزشگاه آبرومند ملی در تهران ساخته شود

شماره: 23430
Aa Aa

همه تجهیزات ورزشی در تمام رشته ها باید به روز شود و تمام مزایا و امتیازات مدال‌آوان المپیک و پارالمپیک باید یکسان باشد| ۲ هزار پروژه ورزشی به نتیجه رسید.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
باید یک ورزشگاه آبرومند ملی در تهران ساخته شود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم تقدیر از قهرمانان و مدال آوران ورزش ایران گفت:

با ایجاد یک ورزشگاه جامع و آبرومند در تهران که در شان قهرمانان ما و میزبانی بین المللی باشد علی رغم هزینه های بالا کاملا موافقم.

به گزارش اسپادانا خبر، رئیسی اعلام کرد این مخارج، هزینه نیست و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و ساخت آن ضرورت دارد. من ماموریت آن را به وزارت ورزش و آقای هاشمی می سپارم. اینکار باید در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پیگیری شود.
 
او گفت:
در ۲ سالگی دولت اعلام می‌کنم که قریب ۲ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی به نتیجه رسیده و بقیه هم باید به نتیجه برسد.

رئيسی با بیان این که قهرمانان وظیفه دارند هم تلاش خود را افزون کنند و هم متوقف نشوند گفت:

ورزشکاران باید در جهت علم‌افزایی و تکنیک‌های ورزشی تلاش کنند تا در سکوی برتر قرار گیرند.

وی اعلام کرد که همه تجهیزات ورزشی که برای تمرین ورزشکاران لازم است و در تمام رشته های ورزشی باید به روز شود و تمام مزایایی که برای ورزشکاران و مدال‌آوران المپیک درنظر گرفته می‌شود باید برای پاراالمپیکی‌ها نیز درنظر گرفته شود. 

او گفت:

گسترش ورزش در جامعه موجب از بین رفتن خمودگی، بی‌نشاطی و گسترش آن موجب نشاط اجتماعی و ایجاد امید در جامعه می‌شود. وازرت ورزش و فدراسیون‌ها توجه داشته باشید که قهرمانان فقط باید دغدغه ورزش و قهرمانی داشته باشند و نباید هیچ دغدغه دیگری داشته باشند.

او بیان داشت:

شجاعتی که محور و الگوی آن امیرالمومنین (ع) است برای همه قهرمانان و نام‌آوران الهام بخش است که وقتی شخصیت علی (ع)  مقابل مستضعفین قرار می‌گیرد و این قهرمان چگونه با تواضع و فروتنی با افراد مستمند با جامعه برخورد می‌کند و قهرمانی خود را خرج دفاع از مظلوم و نهیب زدن به ظالم می‌کند و از ایمان، ارزش‌ها، انسانیت و حق دفاع می‌کند. به اهتزاز درآوردن پرچم کشورمان توسط قهرمان ملی خانم و یا آقا این نیست که فقط او در سکو قرار گرفته بلکه در دنیا حق طلبی و عدالت خواهی را پیشه کرده است در شرایطی که دشمنان نمی‌ خواهند این حق‌طلبی و عدالت‌خواهی نظامی که امروز خار چشم زیاده خواهان و سلطه طلبان در عالم است بماند.

وی گفت:

امروز مدال آور ما علاوه بر جایگاهی که برای خود می‌آفریند برای کشور و جمهوری اسلامی هم موجب افتخار است.

او ادامه داد:

در همه حوزه‌ها نیاز به کار داریم، کارهای بسیاری انجام شده و از این پس باید تلاش‌هایی صورت بگیرد. بانوان ما برای کشور در حوزه‌های علمی، پژوهشی، اجتماعی و ورزشی افتخارات زیادی آفریدند و باید ورزش بانوان بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

رئیسی با بیان اینکه توجه به اخلاق حرفه‌ای در هر حرفه‌ای اهمیت دارد گفت: 

مساله ورزش و تسهیل‌گری امر ورزش اعم از قهرمانی، حرفه‌ای و باستانی باید تسهیل شود. باید در آئین نامه ها، قوانین و مقررات آسانی برای باشگاه داران تعیین شود زیرا مساله ورزش و اقتصاد ورزش مساله مهمی است و نباید به دست جریان سوداگری بیفتد که تحت سودجویی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ورزش امر مقدسی است و در کنار آن، اقتصاد ورزش هم داریم اضافه کرد:

از دیگر موضوعات دانش بنیان شدن کار ورزش است به این نحو که در حوزه‌هایی که می‌تواند کار دانش بنیان و فناورانه صورت بگیرد باید از بهترین فناوری‌ها در به روز کردن ورزش استفاده شود. ما در دولت این رویکرد را از توجه صرف به کارکردهای حرفه‌ای ورزش و جنبه تفریحی به بسط کارکردهای تربیتی، سلامت‌افزا، اقتصادی و دیپلماسی تعمیم داده ایم و امروز بخش مهمی از اینها آغاز شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد که توجه به معیشت، بیمه و شرایط شغلی قهرمانان و پیشکسوتان نیز از دیگر موارد حائز اهمیت و از نکاتی است که قهرمانان را برای ادامه مسیر مصمم‌تر می‌کند و کسانی که در مسیر قهرمانی قرار دارند را به این موضوع آینده قهرمانی آینده خوب و قابل توجهی است، دلگرم می کند.

وی با بیان اینکه نگاه متوازن و عادلانه به توسعه و توزیع منابع در کشور در استان‌ها و شهرستان ها بسیار اهمیت دارد گفت:

نباید فقط یک شهر یا استان را ببینیم بلکه باید همه مردم و استان‌ها را در ورزش دیده شوند. همچنین حمایت گسترده از ورزش اقشار خاص مانند جانبازان، نابینایان و ناشنوایان موضوع مهمی است تا همگان احساس کنند که در موضوع ورزش حضور دارند و این ادراک و احساس در جامعه برای ما مهم است.

در این مراسم از قهرمانان و مدال آوران که در دو سال اخیر موفق به کسب عناوین قهرمانی شده اند تجلیل شد.

همچنین در آستانه اعزام کاروان ورزشی اعزامی ایران به بازی های آسیایی و پارآسیایی آئین بدرقه ورزشکاران ایرانی به بازی های هانگژو با حضور رییس جمهور انجام شد.

 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان