با زنان فعال در رشته بدنسازی برخورد می شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 9:04

با زنان فعال در رشته بدنسازی برخورد می شود

شماره: 17654
Aa Aa

بانوان در رشته‌های پرورش اندام و فیزیک به هیچ عنوان حضور ندارند و فدراسیون نیز با بانوانی که در چنین رشته‌هایی فعالیت کنند برخورد خواهد کرد.

نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران؛
با زنان فعال در رشته بدنسازی برخورد می شود

عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران گفت:

رشته پرورش اندام بسیار پر هزینه است. زمانی که ورزشکاری ملی پوش می‌شود و در اردوی‌های تیم ملی شرکت می‌کند تمامی هزینه‌های آن را فدراسیون تقبل می‌کند. برای کسب قرمانی در این رشته باید زحمت زیادی کشید اما وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از سال ۹۷ جوایز و پاداش این رشته را از لیست حذف کرده و گلایه قهرمانان ما هم از این بابت است. امیدوارم وزیر ورزش دستور بازنگری آئین نامه را بدهند زیرا ورزشکاران کمبود‌ها را درک می‌کنند.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران، او ادامه داد:

از سال ۹۳ مدرسین فدراسیون جهانی و مربیان بسیاری را پرورش دادیم که با مجوز شورای برون مرزی بانوان ما با حفظ ارزش‌ها و پوشش مناسب در مچ اندازی موفق به کسب مقام شدند. بانوان در رشته‌های پرورش اندام و فیزیک به هیچ عنوان حضور ندارند و حتی فدراسیون هم با بانوانی که در چنین رشته‌هایی فعالیت کنند برخورد خواهد کرد. همچنین منتظر هستیم تا البسه بانوان هم به تایید برسد.

  •  

حسین جمشیدی، مدیر روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص ممنوعیت فعالیت بانوان بدنساز اظهار داشت:

با توجه به نوع پوشش زنان در این رشته در رقابت های خارجی هیچ فعالیتی تاکنون در این رشته انجام نشده و از این پس نیز انجام نخواهد شد. متأسفانه برخی افراد با تحریف صحبت های رییس فدراسیون کلمه «بدنسازی» را جایگزین کلمه «پرورش اندام» کردند که کاملا دو معنای متفاوت دارند. فدراسیون از همین طریق به صراحت اعلام می کند بدنسازی برای بانوان به هیچ عنوان ممنوع نیست و هم اکنون هزاران باشگاه در سراسر کشور در این بخش فعالیت می کنند و میلیون ها نفر از بانوان کشور نیز مشغول فعالیت در رشته بدنسازی در باشگاهها هستند. همچنین فدراسیون همواره با تربیت مربیان با دانش و برگزاری کلاس های آموزشی سعی در بالا بردن سطح آگاهی مربیان و ورزشکاران در بخش بانوان و آقایان داشته و دارد. فعالیت بانوان در بخش همگانی و در سطح باشگاه‌ها در رشته بدنسازی بدون هیچ مشکلی ادامه خواهد داشت و در بخش قهرمانی نیز بانوان در سه رشته مچ اندازی، فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ فعالیت دارند که پوشش رسمی آن‌ها نیز به زودی با هماهنگی فدراسیون و‌ وزارت ورزش به تصویب می‌رسد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان