برخورد با عوامل خاطی در حادثه «متروپل» عبرت آموز خواهد بود | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 12:14

برخورد با عوامل خاطی در حادثه «متروپل» عبرت آموز خواهد بود

شماره: 18051
Aa Aa

با کسانی که برای سودجویی بیشتر و با سوداگری و روابط ناسالم و مفسدانه چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید برخورد عبرت آموزی صورت گیرد.

ابراهیم رئیسی از محل حادثه متروپل آبادان بازدید کرد؛
برخورد با عوامل خاطی در حادثه «متروپل» عبرت آموز خواهد بود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با حضور در منزل خانواده‌های جان باختگان حادثه متروپل با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد. 

به گزارش اسپادانا خبر، او که برای بازدید از محل حادثه متروپل به آبادان سفر کرده با حضور در منزل خانواده‌های جان باختگان حادثه متروپل ضمن تسلیت با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان، سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و حسن شاهوارپو،ر فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان رئیسی را همراهی کرده اند.

او در دیدار با خانواده جلیلیان که چهار عضو خانواده خود را در حادثه متروپل از دست داده اند اظهار کرد:

برخورد عبرت آموز با عوامل خاطی مهمترین اقدام دولت است و دولت اغماضی در این امر ندارد. از مسئولان می‌خواهم با نظارت دقیق ساختمان‌های ناایمن و بررسی شرایط آن‌ها نگذارند اگر ساختمانی ناایمن است مردم در آن ساکن شوند بلکه ساختمان بی درنگ تخلیه شوند و نگذارند مردم در آن ساکن شوند تا در صورت امکان بتوان آن‌ها را مقاوم‌سازی کرد.

وی در این بازدید با تعدادی از کسبه حاضر محل گفت‌وگو کرد.

مردم در این بازدید خواستار برخورد جدی با مسببان این حادثه شدند.

  •  

سید ابراهیم رییسی در نشست کمیته مدیریت بحران شهرستان آبادان نیز با اعلام اینکه مصوبات سفرهای گذشته به خوزستان همچون ماه‌های گذشته باجدیت در حال پیگیری است افزود:

حضور در اقصی نقاط کشور تا زمانیکه مشکلات مردم حل شود ادامه خواهد داشت.

وی با تسلیت به خانواده جانباختگان و حادثه دیدگان متروپل آبادان گفت:

خاطیان بدانند گذر زمان آنها را از مسئولیت و پاسخگویی مبرا نخواهد کرد. امیدوارم رسیدگی به روابط ناسالم و فسادهای منجر به حادثه متروپل با همان سرعت رسیدگی میدانی به این حادثه پیگیری شود. با کسانی که برای سودجویی بیشتر و با سوداگری و روابط ناسالم و مفسدانه چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید برخورد عبرت آموزی صورت گیرد و خاطیان بدانند که گذر زمان آنها را از مسئولیت و پاسخگویی مبرا نخواهد کرد.

  •  

او در جلسه شورای اداری این شهرستان نیز با بیان اینکه رسیدگی به پرونده متروپل در سه بخش در حال انجام است اظهار کرد:

رسیدگی به پرونده متروپل در بخش فنی با نظر کارشناسان در زمینه آواربرداری در حال انجام است. در بخش حقوقی به مطالبات همه افرادی که شاکی و مدعی هستند رسیدگی و تلاش می شود هیچ صاحب حقی احساس نکند حقش ضایع شده است. هر گونه فساد صورت گرفته در ساخت ساختمان متروپل به صورت جدی رسیدگی خواهد شد تا جایی که هیچ کسی جرئت نکند با روابط ناسالم و سوداگری به اقدامات مشابه دست بزند و جان مردم را به خطر بیندازد. 

رئیسی با بیان اینکه نباید شاهد حوادث بعدی این چنینی در کشور باشیم عنوان کرد:

هر ساختمانی که در سراسر کشور چنین شرایطی دارد باید بررسی و گزارش شود و در صورت لزوم، ترمیم و یا تخلیه شود. این مصوبه که همه ساختمان های مربوط به دستگاه های اداری، اشخاص حقیقی و حقوقی را در بر می گیرد باید سریع دنبال شود و یک روز هم به تاخیر نیفتد. همه بهره برداران، همه صاحبان و همه مسئولانی که در این باره مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند تا جایی که ثابت شود ما در کشور چنین سازه هایی نداریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان