تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 3:34

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

شماره: 25245
Aa Aa

مسئولیت کمبود و گرانی دارو بر عهده وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی بوده و قطعاً بانک مرکزی در تأمین ارز دارو تأخیر داشته است.

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛
 تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

 قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر درباره مشکلات توزیع دارو گفت:

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

بعد از بررسی‌ها و جلسات برگزار شده درباره دارو شخص بنده نیز جلسه جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت داشتم. براساس گزارش جمع‌بندی نظارتی کمیسیون بهداشت از این جلسه سه دستگاه سازمان برنامه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت دراین‌باره مسئول هستند. قطعاً بانک مرکزی در واگذاری ارز در اواخر بهار و ابتدای تابستان تأخیر داشته است.

وی ادامه داد:

مسئولیت کمبود و گرانی دارو بر عهده سه دستگاه وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی بوده و قطعاً بانک مرکزی در تأمین ارز دارو تأخیر داشته است.

  •  

تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۲ رشد ۲۶ درصدی داشت

روابط عمومی بانک مرکزی به گزارش مجلس پاسخ داد.

در این پاسخ آمده است:

‏بانک مرکزی در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت. میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از  ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید. تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن (۱۴۰۱) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است. بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان