تعدادی از دانشجویان از ورود به دانشگاه منع شدند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 6 تير 1403 - 16:58

تعدادی از دانشجویان از ورود به دانشگاه منع شدند

شماره: 19919
Aa Aa

دانشجویانی که در ایجاد فضای ناآرام در دانشگاه نقش داشته‌اند جهت مصلحت دانشگاه و خودشان به صورت موقت از حضور در دانشگاه منع شده‌اند.

دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد؛
 تعدادی از دانشجویان از ورود به دانشگاه منع شدند

دانشگاه صنعتی شریف در کانال خود در فضای مجازی اعلام کرد:

تعداد معدودی از دانشجویانی که در ارزیابی اولیه انجام شده در ایجاد فضای ناآرام در دانشگاه نقش داشته‌اند جهت مصلحت دانشگاه و خودشان به صورت موقت از حضور در دانشگاه منع شده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انتخاب، این دانشگاه تاکید کرد که این تصمیم با سخنرانی و حضور در تجمع‌های دارای مجوز دانشگاه ارتباطی ندارد و بدیهی است بررسی دقیق و عنداللزوم ارجاع پرونده ایشان به کمیته انضباطی در دستور قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری ایسنا نوشته است:

«گفته می‌شود پس از برگزاری جلسه تریبون آزاد دانشجویان شریف با رئیس و معاونین این دانشگاه از ورود محمد ملانوری، دانشجوی دکتری اقتصاد این دانشگاه ممانعت شد. در پی درگیری لفظی این دانشجو با حراست دانشگاه، حراست با پلیس تماس گرفته و لحظاتی بعد این دانشجو توسط پلیس بازداشت شده است. او در نهایت ساعاتی بعد آزاد شد.

بنا بر اعلام دانشگاه صنعتی شریف، بازداشت شدن این دانشجو ارتباطی به حضور او در تریبون آزاد ندارد و علت بازداشت شدن او توسط پلیس، بی‌احترامی و رفتارهای او در برخورد با حراست بوده و ملانوری و برخی دیگر از دانشجویان شریف به علت نقش داشتن در اعتراضات اخیر این دانشگاه از ورود به دانشگاه منع شده‌اند.»

هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شریف با صدور اطلاعیه ای از کمیته انضباطی این دانشگاه درخواست کرد از تمام ظرفیت های قانونی برای جلوگیری از تکرار رفتارهای دور از شان دانشگاه استفاده کند.

در این اطلاعیه آمده است:

ضمن تشکر از دانشجویان فهیم دانشگاه که همراهی و همیاری بسیار خوبی در حفظ نظم و امنیت دانشگاه دارند به استحضار می رساند با توجه به اتفاقات ناشایست رخ داده در روز یکشنبه اول آبان 1401 در دانشگاه صنعتی شریف که عده ای دانشجوی قانون شکن به تخریب و هنجارشکنی در دانشگاه پرداختند هیئت رئیسه دانشگاه رفتارهای دور از شان محیط دانشگاه را قویاً محکوم می‌کند و به منظور استمرار فعالیت های آموزشی و پژوهشی تصمیمات زیر را اعلام می نماید:
1. با توجه به صدمات وارده به سالن غذاخوری البرز متأسفانه امکان صرف غذا در داخل سالن وجود ندارد و تا زمان انجام و اتمام تعمیرات و اطمینان از فراهم شدن فضای آرامش، غذا به صورت بسته بندی شده در ضلع جنوبی سلف تحویل دانشجویان خواهد شد.

2. چنانچه مشخص شود افرادی به ضرب و شتم و یا فحاشی پرداخته و موجب جراحت دیگران شده اند موقتا ورود آنها به دانشگاه ممنوع شده و در اولین فرصت به کمیته انضباطی معرفی خواهند شد.

3. به منظور ایجاد و حفظ آرامش در دانشگاه، دانشجویانی که در ارزیابی اولیه انجام شده نقش کلیدی در ایجاد ناآرامی داشته اند تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به دانشگاه را نخواهند داشت.

هیئت رئیسه دانشگاه ضمن تاکید بر حفظ آرامش و استقبال از فعالیت‌های قانونمند و برگزاری برنامه های دارای مجوز تکرار هرگونه رفتارهای دور از شان دانشگاه را مردود دانسته و از کمیته انضباطی می خواهد که از تمام ظرفیت های قانونی خود همچون تعلیق، اخراج و ... برای برخورد با این موارد استفاده کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان