باید کار ناتمام را تمام کنیم | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 21:55

باید کار ناتمام را تمام کنیم

شماره: 25816
Aa Aa

در بخشی از پیام مهدی کروبی آمده می‌گویند همه آرای شما رای به نظام است و عجیب است که از داخل حکومت و خارج از کشور، از دو پایگاه مختلف با دو هدف متفاوت یک حرف را می‌زنند تا شما را دلسرد کنند و بگویند رئیس‌جمهور تعیین شده است و شما هیچ نقشی ندارید.

رأی به پزشکیان رأی به اصلاح نظام است؛
باید کار ناتمام را تمام کنیم

مهدی کروبی خطاب به مردم ایران درباره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پیامی منتشر کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، در متن پیام مهدی کروبی در باره انتخابات ریاست جمهوری آمده است:

بسمه تعالی

مردم عزیز ایران، کسانی که رای دادید و کسانی که رای ندادید، شما در برابر هم نیستید، در کنار هم هستید. رای همه شما رای به تغییر بود؛ چه با رای دادن، چه با رای ندادن. رای به مسعود پزشکیان با وجود رد صلاحیت همه اصلاح‌طلبان، یک نه بزرگ به حاکمیتی بود که با همه توان برای ریاست جمهوری رئیس مجلس کار می‌کرد و اکنون می‌خواهد یک چهره تندرو را به قدرت برساند و غیبت نزدیک به ۶۰ درصد ملت در انتخابات پیامی به حاکمیت در اعتراض به رد صلاحیت‌ها، حذف مردم، توهین به زنان  و نادیده گرفتن جوانان، ناکارآمدی و فساد دولت و سرکوب اعتراضات بود و این همه انتقادات و اعتراضاتی بود که رای ‌دهندگان هم به آن باور دارند. همان رای‌دهندگانی که با رای خود مسعود پزشکیان را به نفر اول انتخابات بدل کردند. چه بسیار خانواده‌هایی که والدین رای دادند و فرزندان رای ندادند و فرزندانی که رای دادند اما والدین رای ندادند. این تفاوت روش درون خانواده‌ای است اما هدف مشترک است: شکستن انحصار و از بین بردن حاکمیت یکدست.

می‌گویند همه آرای شما رای به نظام است و عجیب است که از داخل حکومت و خارج از کشور این حرف را تکرار می‌کنند. از دو پایگاه مختلف با دو هدف متفاوت یک حرف را می‌زنند تا شما را دلسرد کنند و بگویند رئیس‌جمهور تعیین شده است و شما هیچ نقشی ندارید. دروغ می‌گویند و بی‌انصافی می‌کنند. مسعود پزشکیان با دیگران فرق می‌کند. سالم و پاکدست و روشن‌بین است. رای شما به او رای به اصلاح نظام است و نه فقط رای به حفظ نظام. نظام را به یک فرد یا یک جناح خلاصه نکنید. نظام یعنی مردم. نظام برای مردم است نه مردم برای نظام. نظام بدون مردم معنا ندارد. همانطور که امام عظیم الشان(ره) فرمود: میزان رأی ملت است. نظام مقابل مردم ارزش ندارد. اگر نظام از اساس خود که جمهوریت است دور شود و به جای اکثریت، اقلیت بر ملت حکومت کند دیگر نه جمهوری است و نه اسلامی و باید ملت نظام را به نقطه اول خود برگردانند. اگر این به معنای رای به نظام است پس برای اصلاح نظام باید رای داد و این همان هدف مشترک رای دهندگان و تحریم کنندگان انتخابات است.

اگر در مرحله اول پیام تحریم طنین انداز شد الان باید پیام تغییر پخش شود. مگر تحریم برای تغییر نبود؟ حالا نوبت تغییر سرنوشت است. نباید به دست خود زمینه تحکیم انحصار را فراهم کنیم. نباید فریب پیام‌های انحرافی را بخوریم. آنان رای ما را برای حفظ حکومت خود می‌خواهند اما می‌توان با رای خود حکومتشان را تغییر داد. آنان ما را اقلیت می‌خواهند، باید قدرت اکثریت را نشان داد. باید کار ناتمام را تمام کنیم. باید در ۱۵ تیرماه دوباره به مسعود پزشکیان رای دهیم.

 

منبع| اعتمادآنلاین
 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان