حقوق زیر ۱۲ میلیون تومان از مالیات معاف می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 23:55

حقوق زیر ۱۲ میلیون تومان از مالیات معاف می‌شود

شماره: 24091
Aa Aa

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران گفته تمام مشاغلی که تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه دریافتی داشته باشند کاملا معاف از مالیات هستند.

با دستور رئیس جمهور اسلامی ایران؛
حقوق زیر ۱۲ میلیون تومان از مالیات معاف می‌شود

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران گفت:

براساس دستور رئیس جمهور تمام مشاغلی که تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه دریافتی داشته باشند کاملا معاف از مالیات هستند.

به‌ گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او در نشست خبری خود اظهار داشت:

فاز دوم فرودگاه امام(ره) با مشارکت طرف ایرانی و چینی در طی ۵ سال و با سرمایه گذاری حدود ۲و نیم میلیارد یورو با ظرفیت جابه جایی ۳۵ میلیون مسافر افتتاح می‌شود که بسیار هم پیشرفته و مطابق با استانداردهای روز جهان ساخته خواهد شد.

سخنگوی دولت در توضیح اقدامات انجام شده در حوزه پنجره خدمات هوشمند گفت:

تا سال ۱۴۰۰ تنها ده دستگاه به پنجره هوشمند متصل بود که این تعداد اکنون به  ۱۳۳ دستگاه رسیده یعنی  اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌ها به این پنجره متصل شده‌اند و نیمی از خدمات و ۶۳ درصد مجوزها هم از این طریق انجام و صادر می‌شود.  تاکنون ۱۳۰۰ مجوز و ۲هزار و۲۱ خدمت از این طریق به مردم ارائه شده و  بیش از ۲۹ میلیون ایرانی از این خدمات استفاده می‌کنند. دستگاه های ارائه دهنده خدمات از ۱۰ دستگاه به ۱۳۳ دستگاه افزایش یافته است و ۹۸ درصد خدمات دولت هوشمند نیز افزایش یافته است، وزیر ارتباطات به صورت ماهانه گزارش این اقدامات را در جلسات هیئت دولت اعلام می‌کند که امیدوارم با همکاری دستگاه‌های خارج از دولت، ارائه این خدمات سرعت گیرد.

او درباره سفرهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای رئیس‌جمهور و دستاوردهای آن توضیح داد:

توسعه روابط منطقه‌ای و همسایگی دستاوردهای متعددی، در جنبه‌های امنیتی، اقتصادی، زیرساختی داشته است. 

وی با بیان این که سفرهای خارجی رئیس جمهور منجر به رکوردشکنی در تجارت خارجی شد گفت:

سفرهای اخیر رئیس جمهور زیرساخت‌ها و فرآیندها  برای تحقق نیازهای کشور را فراهم کرد. این سفر به رکورد شکنی در تجارت خارجی منجر و به رقم ۱۱۲ میلیارد دلاری رسید.

بهادری جهرمی همچنین اعلام کرد:

براساس دستور رئیس جمهور برخی اصلاحات در لایحه بودجه ایجاد خواهد شد. یکی از اصلاحات مورد نظر افزایش کفِ معافیت مالیاتی کارگران و کارکنان به ۱۲ میلیون تومان در ماه است. براین اساس تمام مشاغلی که تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه دریافتی داشته باشند کاملا معاف از مالیات هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان