حمید نوری مبادله نشد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 9 تير 1403 - 21:08

حمید نوری مبادله نشد

شماره: 25771
Aa Aa

انتشار اخبار جعلی و شایعات و سیاه نمایی توسط نامزدها و ستادها و احزابشان به نحوی که باعث تشویش اذهان عمومی شود حتما مورد پیگیری قرار می‌گیرد| در پرونده باشگاه مس رفسنجان تاکنون ۸ نفر بازداشت شدند.

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد؛
حمید نوری مبادله نشد

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود گفت:

امسال ۹۵ درصد احکام به صورت الکترونیک ارسال می شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در روز ۸ تیرماه افزود:

انتخابات یکی از پایه های اساسی تشکیل نظام و تثبیت نظام است. انتخابات تجلی سرنوشت مردم است. برای برگزاری یک انتخابات موفق چند مولفه را باید در نظر گرفت. یکی ایجاد محیطی برابر است  که قانون پیش بینی کرده و دیگری تضمین سلامت انتخابات است که باید توسط مجریان دنبال شود. نکته سوم تضمین امنیت انتخابات توسط نیروهای نظامی و انتظامی و ... است که الحمدالله شاهدیم که امنیت خوبی برای انتخابات انجام شده است. نکته دیگر مشارکت فعال مردم در انتخابات است. بخشی که قضایی است مقدماتش فراهم شده و بخشی که مربوط به مردم در انتخابات است با حضور پرشور خود می‌توانند انتخابات خوبی را رقم بزنند و ان شاءالله یکبار دیگر شاهد خواهیم بود که مردم به رهبر انقلاب لبیک بگویند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه مبادله حمید نوری با کدام زندانیان صورت گرفته است؟ گفت:

شاهد تحقق اراده حاکمیت و سیستم قضایی جمهوری اسلامی در بازگرداندن حمید نوری به کشور بودیم زیرا معتقدیم ایشان بدون هیچ گونه جرم و گناهی دستگیر شده بود که با فعالیت‌های مختلف وزارت خارجه و قوه قضاییه به کشور بازگشت. در این پرونده و پرونده  اسدلله اسدی نشان دادیم نسبت به حقوق اتباع خود در دنیا حساسیم و از حقوق قانونی ایرانیان در همه جا دفاع می‌کنیم. بحث مبادله در این زمینه نبود و افرادی که آزاد شدند مجرمانی بودند که برابر قوانین نظام جمهوری اسلامی محکوم شده بودند و پس از اینکه شرایط انتقال آنها توسط دستگاه قضایی احراز شد نسبت به انتقالشان به کشور متبوع خودشان اعزام شدن لذا بحث تبادل در این زمینه مطرح نیست و دستگاه قضایی وقتی دید که انتقال دو فرد یاد شده مجرم به کشورشان ایرادی ندارد نسبت به انتقال آنها به کشورشان اقدام کرد.‌

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر نامزدها تخلفی انجام دهند، رویکرد دستگاه قضایی چیست؟ گفت:

از آنجایی که انتخابات ریاست جمهوری مهمترین انتخابات است لذا رویکرد پیشگیرانه و حداکثری را اجرا خواهیم کرد. انتشار اخبار جعلی و شایعات و سیاه نمایی توسط نامزدها و ستادها و احزابشان به نحوی که باعث تشویش اذهان عمومی شود حتما مورد پیگیری قرار می‌گیرد، ابتدا با تذکر و امضا و هشدار است و  اگر مراقبت نکردند نسبت به تشکیل پرونده هم اقدام می شود. دستگاه قضایی بدون هیچ‌گونه مسامحه ای رفتار خواهد کرد و همه باید به قانون احترام بگذارند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال (مس رفسنجان) گفت:

دستگاه قضایی به محض دریافت گزارش در خصوص هر موضوعی  ورود جدی دارد. در هر موردی که گزارش و جریانی به صورت خاص از بخش‌های مختلف واصل شده در دستور کار قرار می‌گیرد. در خصوص پرونده باشگاه مس رفسنجان تاکنون ۸ نفر بازداشت شدند که از این تعداد ۴ نفر با قرار تامین آزاد شدند و ۴ نفر در بازداشتند. یکی از افرادی که به نوعی با ادعای نفوذ در کمیته داوران مبادرت به اخذ تعدادی سکه کرده بود احضار و به اتهام کلاهبرداری روز یکشنبه سوم تیرماه بازداشت شد. عمده اتهامات افراد بازداشت شده تحصیل مال نامشروع است و در وقت قانونی اطلاع رسانی انجام می‌شود. این افراد شامل مدیر عامل وقت باشگاه، رئیس سابق کمیته داوران، رئیس اسبق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال، رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان و دو گزارشگر ورزشی هستند. گزارش اولیه را خود باشگاه مس رفسنجان به مراجع مربوطه اعلام کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان