در دوران طاغوت از هر دو نفر یک نفر بی سواد بود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 11:36

در دوران طاغوت از هر دو نفر یک نفر بی سواد بود

شماره: 24595
Aa Aa

جنگ فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل فرهنگی و موارد دیگر همه از برنامه های دشمن برای به گمراهی بردن ذهنیت جوانان کشور است.

اکنون انقلاب اسلامی به کشورهای دنیا صادر شده است؛
در دوران طاغوت از هر دو نفر یک نفر بی سواد بود

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش فرهنگیان شهر تهران به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و دستآوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد:

دستاوردهای انقلاب اسلامی که امروز به آن پرداخته می شود و مایه افتخار برای همگان است ریشه آن در آموزش و پرورش داشته و حاصل تلاش معلمان گرانقدر است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی افزود:

در دوران طاغوت از هر دو نفر یک نفر بیسواد بود اما امروز نزدیک به ۹۸ درصد مردم در کشور باسواد هستند و این فراهم بودن زمینه آموزش و دسترسی برای همگان به برکت خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ممکن شده است.

او با اشاره به فعالیت دشمنان در راستای گمراهی جوانان گفت:

جنگ فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل فرهنگی و موارد دیگر و تلاش برای فکر نکردن جوانان به آنچه پیش از انقلاب اسلامی بوده ایم و امروز به کدام قله ها رسیده ایم همه و همه از برنامه های بلند مدت دشمن برای به گمراهی بردن ذهنیت جوانان این کشور به انقلاب اسلامی است. با تمام تلاش دشمن در نابودی این انقلاب اما به فضل الهی و پشتوانه مردمی اکنون انقلاب اسلامی به کشورهای دنیا صادر شده است و شاهد تلاش ملت های منطقه و جهان در جهت آزادی و استقلال هستیم و این در ملت مظلوم غزه نمایان است.

او اظهار داشت:

باید پیام انقلاب اسلامی در نسل جوان تجلی پیدا کند و این آشنایی و همراهی به دست معلمان گرامی و در کلاس های درس محقق خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت:

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک مثلث اساسی با سه ضلع علم، ایمان و امید دارد که نقش آموزش و پرورش در تحقق هر ۳ مورد راهبردی و با اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیت رسانه ای معلمان نیز تصریح کرد:

معلمان تربیون دارند و رسانه های قوی هستند، نباید از این ظرفیت در تربیت نسل آینده و بزنگاه های تاریخی کشور مانند انتخابات غافل شد و مقدمه گفتمان سازی در مسائل گوناگون را با همین تربیون ها در کشور آغاز کرد.

او گفت:

میانگین ساخت هر روز ۸ مدرسه در دولت سیزدهم که ۶۰ درصد آن نیز در مناطق روستایی است، نشان دهنده نگاه عمیق و راهبردی دولت به مجموعه نظام تعلیم و تربیت دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان