سه قله توسط عباسی فتح شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 13:41

سه قله توسط عباسی فتح شد

شماره: 19339
Aa Aa

او با شعار سلامتی، شادابی و فتح قلل در تمامی صعودها که با هزينه شخصی انجام  شده پرچم ايران و شركت پتروشيمی خارگ را برای تجلیل از همکاران خویش به اهتزاز درمی آورد.

شكارچی طرح ملی سيمرغ؛
سه قله توسط عباسی فتح شد

اسپادانا خبر| سيدفريور موسوی

 

چندسالي است كه طرح ملی سيمرغ يا همان فتح ٣١ قلل مرتفع ايران دردستوركارفدراسيون كوهنوردی كشورمان قرارگرفته است و اتفاقا" علاقه مندان زيادی را نیز به خود جذب نموده ست.

طرح سیمرغ کوه‌های ایران به مجموعه صعود به ٣١ قله‌ی بلند ایران در ٣١ استان با رعایت اهداف و موارد الزام این طرح اطلاق می‌شود.

این طرح در سال ١٣٩٥ توسط فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی به تصویب رسید. بر اساس طرح سیمرغ کوهنوردی افرادی که بر مبنای اهداف و شرایط لازم مطرح‌شده توسط فدراسیون در هرزمانی بتوانند به این مجموعه قلل صعود نمایند و مدارک و مستندات لازم را به فدراسیون ارائه نمایند مفتخر به دریافت نشان سیمرغ کوهنوردی هستند.

از مهم‌ترین اهداف طرح سیمرغ کوهنوردی، سفر و گردش کوهنوردان به اقصی نقاط ایران عزیز است که به واسطه آن بتوانند با فرهنگ و اخلاقیات مردمان سرزمینمان ایران آشنایی یابند. هدف دیگر کمک به اقتصاد روستاییان و بهبود معیشت بومیان منطقه است که نهایتاً موجب رونق گردشگری‌های روستایی و بوم‌گردی می‌شود و حتی به‌واسطه‌ی این طرح شهرهای کوچک‌ در مسیر این کوهنوردان نیز منتفع می‌شوند.

 

22

فدراسیون کوهنوردی این طرح را با الگوبرداری از طرح‌هایی مثل باشگاه ٨٠٠٠٠ تايي ‌ها و نشان پلنگ برفی و ٧ قله‌ی بلند ٧ قاره به‌صورت یک پروژه گردشگری کوهنوردی در ایران به اجرا درآورده که به سبب آن صنعت گردشگری را تا حدی رونق بخشد.

يكی ازاين جوانان خبره و آگاه كه بامدارج بالای تحصيلی گام به فتح اين قلل نموده است و شعارخاصی هم دارد علي رضاعباسی، كارمند شركت پتروشيمی خارگ است.

عباسي كه ازدوماه پيش استارت صعودهاي خود را زده است می گويد:

قصد دارم خيلی زود به انتهای سيمرغ برسم وهم اكنون نيزبه سه قله صعود کردم كه عبارتند از قله دماوندبام ايران، قله دومیر بام استان مركزی و قله برف انباربام استان قم.

اين جوان خوش آتيه با شعارسلامتی، شادابي و فتح قلل مي گويد:

درتمامی صعودها با هزينه شخصی خود اقدام به اين حركت نموده اما بر بالای تمامي قلل ايران پرچم ايران و شركت پتروشيمي خارگ را به جهت تجليل از زحمات شبانه‌روزی همكارانم به اهتزازدرخواهم آورد.

عباسی ادامه می دهد:

 بعد از ازپايان فتح آخرين قله ازطرح سيمرغ به سراغ قله هاي دوكشورتركيه وارمنستان خواهم رفت.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان