طراحان مسمومیت‌ها همان طراحان شعار زن، زندگی و آزادی هستند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 8:56

طراحان مسمومیت‌ها همان طراحان شعار زن، زندگی و آزادی هستند

شماره: 21468
Aa Aa

می خواهند شعله خاموش شده اغتشاشات را روشن کنند اما اقدامات عامدانه کمتر از چند درصد و واقعیت مسئله بسیار کوچکتر از آن است که خودنمایی می‌کند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران؛
طراحان مسمومیت‌ها همان طراحان  شعار زن، زندگی و آزادی هستند

سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در مورد مسمومیت‌های اخیر پیش آمده برای دانش آموزان دختر گفت:

طراحان مسمومیت دختران و طراحان شعار زن زندگی و آزادی و جنگ ترکیبی دو روی یک سکه‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران، او اظهار داشت:

هدف اصلی آن‌ها ناامنی روانی خصوصا برای دختران دانش آموز، به تعطیلی کشاندن مدارس و سپس اتهام زنی به نظام است تا بتوانند مجددا شعله خاموش شده اغتشاشات را روشن کنند. دشمنان ما به قدری احمق و کم حافظه‌اند که از یک طرف تاکید و دعوت به تعطیلی مدارس می‌کنند و از طرف دیگر تبلیغ می‌کنند که این اقدامات کار نظام است و می‌خواهد از دختران انتقام بگیرد و مانع درس خواندن آنان شود. با تقسیم کار معاندین و دشمنان خارجی بعضی از دولت‌ها که مردم مظلوم ما در دفاع مقدس را با سلاح شیمیایی که در اختیار صدام قرار داده بودند به شهادت رساندند و تعداد بسیاری را به عارضه‌های شیمیایی دچار کردند، به دروغ اشک تمساح می‌ریزند در حالی که در پشت صحنه نقش آفرینی می‌کنند و دشمنان ملت را برای انجام چنین اقدامات خصمانه و جنایتکارانه‌ای به آغوش می‌کشند.

میراحمدی گفت:

طراحان مسمومیت‌های دختران عزیز ما همان طراحان شعار زن، زندگی و آزادی هستند؛ این اقدام غیر انسانی ماهیت ددمنشانه جبهه مخالف نظام و مردم را عریان کرد. همان‌هایی که به دروغ مدعی شعار دفاع از مردم هستند اما با فرزندان مظلوم این مردم چنین رفتار ددمنشانه‌ای دارند. آن‌ها در حالی که به کودکان و نوجوانان مردم ما رحم نمی‌کنند به نظام جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زنند البته باید توجه کرد که بخش قابل توجهی از دانش آموزان عزیز ما نیز براثر اضطراب و استرس دچار برخی عوارض می‌شدند که در نتیجه مسئله خیلی بزرگتر از اندازه واقعی آن جلوه می‌کند. حفظ آرامش، شناخت توطئه دشمنان و کمک مردم برای شناسایی عوامل مؤثر در این موضوع قطعا این توطئه جدید را هم به سرعت خنثی می‌کند.

او گفت:

در این حوادث اقداماتی که منشا عامدانه دارد کمتر از چند درصد است و واقعیت مسئله بسیار کوچکتر از آن است که خودنمایی می‌کند. باید توجه داشت همراهی اولیا و حفظ آرامش در کنترل شرایط نقش بسیار موثری دارد.

  •  

عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بابت مسمومیت دانش‌آموزان‌

یوسف نوری گفت:

نگرانی والدین دانش‌آموزان را درک و بابت این اتفاقات عذرخواهی می‌کنیم. منتظر اعلام نتایج آزمایش‌ها هستیم. در استان‌های مختلف به طور جد پیگیر ماجرا هستیم و کمیته فوریت‌ها در ادارات مختلف آموزش و پرورش استان‌ها تشکیل شده است.

او در حاشیه دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» در دانشگاه تربیت مدرس در پاسخ به پرسشی درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده پیرامون فعالیت مدارس اظهار کرد:

تقریبا می شود گفت که تا کنون جلسات بسیاری در سطوح مختلف برگزار شده است. دستگاه‌های مختلف روی این موضوع اخیر بحث داشتند اما واقعیت این است که نظرات بسیار متفاوت هستند. اکنون می‌بینید که رسانه‌های بیگانه هم از روزهای گذشته روی این موضوع از جنبه‌های روانی اجتماعی متمرکز شده‌اند و جوی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع روز گذشته هم در جلسه‌ای با حضور سران مطرح شد گفت:

برای قطعیت موضوع، دوستان ما با جدیت کامل دارند کار می‌کنند که نتیجه را به ما اعلام کنند و ما هم درخواست کردیم که زودتر به ما اعلام کنند که ما تداوم فعالیت را داشته باشیم. از ابتدا هم از رسانه ها درخواست داشتم با توجه به اینکه اولیاء نگران هستند و حاصل عمرشان و ثمره زندگی شان بچه‌ها هستند این جو غیرعادی که ایجاد شده را باید آرام کنیم. همکارانم اطلاعات لازم را برابر دستورالعمل صادر شده به اولیاء بدهند.

وی در پاسخ به اینکه پس بحث آموزش مجازی اکنون مطرح نیست؟ اظهار کرد:

هنوز خیر، در جلسه روز گذشته با سران به این تصمیم نرسیدیم.

وی همچنین درباره غیبت‌های دانش آموزان از مدارس در روزهای اخیر گفت:

همکارانم دانش‌آموزان را مراعات می‌کنند به جهت اینکه اولیاء خیلی نگران بودند البته نمونه تدریس‌ها را داریم و همکارانم معلمان را راهنمایی می کنند و ان‌شاءالله این دانش آموزان هم به آموزش حضوری برگردند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان