عوامل کشف حجاب در بلوار چمران شیراز تحت تعقیب قرار گرفتند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 18:33

عوامل کشف حجاب در بلوار چمران شیراز تحت تعقیب قرار گرفتند

شماره: 18373
Aa Aa

رئیس کل دادگستری استان فارس می گوید این اقدامات ساختار شکن هویت مذهبی سومین حرم اهل بیت (ع) و وجهه فرهنگی شیراز را خدشه دار می کند.

روابط عمومی دادگستری کل استان فارس اعلام کرد؛
عوامل  کشف حجاب در بلوار چمران شیراز تحت تعقیب قرار گرفتند

روابط عمومی دادگستری کل استان فارس اعلام کرد:

عوامل اصلی برگزاری تجمع هنجار شکن بلوار چمران شیراز تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، در پی انتشار ویدئو جمعی از اسکیت سواران در شیراز رئیس کل دادگستری استان فارس دستور بررسی و برخورد با عوامل برگزاری این تجمع را صادر کرد.

سید کاظم موسوی با بیان اینکه این اقدامات ساختار شکن هویت مذهبی سومین حرم اهل بیت (ع) و وجهه فرهنگی شیراز را خدشه دار می کند از دادستان مرکز استان خواست ضمن تشکیل پرونده عوامل اصلی برگزاری و هماهنگ کنندگان این برنامه تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.

سید مصطفی بحرینی، دادستان شیراز نیز از تشکیل پرونده در این خصوص و تحقیق از تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع خبر داد و گفت:

پنج نفر از عوامل اصلی پس از شناسایی بازداشت شدند.

اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز نیز با صدور بیانیه‌ ای صدور هرگونه مجوز به‌منظور دعوت شهروندان برای تجمع در گردهمایی اسکیت‌بازان با مشارکت شهرداری شیراز در بلوار شهید چمران را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است:

نشاط افزایی و گسترش شادی‌های اجتماعی با رعایت هنجارها و مولفه‌های ارزشی،دینی و اخلاقی همواره در دستور کار شهرداری شیراز قرار داشته و رویدادهای متعدد و متنوعی در قالب مسابقات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تابحال بارعایت مقررات برگزار شده است. شهرداری شیراز در گردهمایی که با عنوان روز جهانی اسکیت در بلوار شهید چمران برگزار شده هیچ مجوزی صادر نکرده و عوامل برگزاری با سوءاستفاده از آرم شهرداری شیراز تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است:

در همین راستا از شهروندان فهیم و دیندار سومین حرم اهل بیت تقاضا می‌شود تا اخبار همایش‌ها، تجمعات، گردهمایی‌ها و کلیه برنامه‌های آیینی و مناسبتی را تنها از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز دنبال کنند و مراقب سودجویانی که با قصد خدشه‌دار کردن ارزش‌های جامعه و گمراهی افکار عمومی در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند، باشند. شهرداری شیراز به‌موازات فعالیت‌های گسترده عمرانی نگاه ویژه‌ای به فعالیت های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و ورزشی داشته و در راستای گسترش شور و نشاط در جامعه با در نظرگرفتن اعتقادات اهالی ولایتمدار شیراز و ارزش‌های سومین حرم اهل بیت(ع) گام برمی‌دارد.

  •  

ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان فارس نیز در بیانیه‌ای خواستار ورود قوای سه‌گانه در زمینه قانونگذاری و نظارت، روش مدیریت و اجرای قوانین عفاف و حجاب و حمایت از آمران برای ممانعت از وقوع اینگونه مسائل شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:
متأسفانه در روزهای اخیر شاهد فعالیت هایی هنجارشکنانه در حوزه فرهنگی به خصوص حوزه عفاف و حجاب از سمت برخی اغفال شدگان هستیم. برخی افراد، بی بندوباری را جزئی از آزادی و نشانه تمدن و تجدد میدانند و بعضی آن را عصر برهنگی و آزادی جنسی نامیده اند. این در حالی است که زن مسلمان و انقلابی ایران اسلامی به حول و قوه الهی با بهره‌گیری و الگو برداری از سبک زندگی فاطمی و زینبی سلام الله علیهما نه تنها نیازی به الگوهای وارده ناهنجار غربی و تبدیل شدن به زنی شبیه زنان افسرده و بازی خورده غربی ندارد بلکه خود الگوی بی نظیری برای زنان جهان خواهد بود. سخن گفتن از بدحجابی و پیامدهای آن برای عده ای ناخوشایند و چه بسا مخالفت با تمدن، پیشرفت و آزادی تلقی شود اما از آنجا که به تبع این آزادی های بی قید و شرط بروز مشکلات اخلاقی روزافزون و مفاسد بی شمار در جامعه قطعی خواهد بود و با توجه به اینکه فساد اخلاقی مهم ترین عامل انحطاط و نابودی فرهنگ یک جامعه به شمار می آید این امر سبب شده تدریجاً بی عفتی و بی حجابی به عنوان یک معضل اساسی فرهنگی و اجتماعی تلقی شود. بی توجهی و کوچک انگاری این هجمه فرهنگی درمورد حجاب بزرگ‌ترین و مقدس ترین زبان بین المللی زنان مسلمان در سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) شهر شیراز، خیانتی بزرگ به زن، حرمت، اقتدار و شخصیت اوست و می تواند آثار جبران ناپذیری را در کوتاه مدت بر جامعه بگذارد.

  •  

فرج شجاعی، فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت:

پس از برگزاری تجمع مختلط ورزشی در محوطه بازی اسکیت برد تعدادی از افراد بدون رعایت ملاحظات شرعی و موازین قانونی در پایان مراسم ورزشی اقدام به کشف حجاب کردند که دوم تیرماه با هماهنگی دستگاه قضایی تعدادی از مسببان و عوامل مرتبط با این تجمع شناسایی و دستگیر شدند.

او گفت:

برگزاری هرگونه تجمع ورزشی یا غیر ورزشی مختلط بدون رعایت موازین شرعی و قانونی از نظر پلیس ممنوع بوده و خلاف مقررات است و برابر قانون با برگزارکنندگان آن برخورد خواهد شد.

  •  

لطف‌الله شیبانی، فرماندار شهرستان شیراز با تاکید بر لزوم برخورد با درایت و مسئولانه با ماجرای اخیر هنجارشکنی در بلوار چمران این شهر گفت:

در حال حاضر پنج نفر در رابطه با موضوع در بازداشت به سر می‌برند که هیچکدام نوجوان دختر یا پسر حاضر در این رخداد نبوده اند. رویکرد در قبال این نوجوانان که در این رخداد اقدام به رفتار هنجارشکنانه کرده‌اند باید با درایت باشد زیرا این افراد مانند فرزندان همه ما هستند و اگر خطایی کرده‌اند نباید رفتار احساسی در مواجهه با آن انجام شود.

وی گفت:

هیچ نوجوان دختر یا پسری در این رابطه دستگیر نشده و تنها با عوامل اصلی و تصمیم گیر برخورد شده است. در حال حاضر پنج نفر در رابطه با این موضوع در بازداشت به سر می‌برند که سه نفر عوامل موثر در این رابطه و ۲ نفر نیز مسئولان مربوطه ورزشی هستند.
  •  

شایان ذکر است ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ برنامه‌ای با عنوان روز جهانی اسکیت بورد در زمین همایش های شهرداری در بلوار چمران شیراز برگزار شد که بنا بر تصاویر منتشر شده، شمار قابل توجهی از بانوان نوجوان و جوان شرکت‌کننده بدون پوشش سر و برخی از آنها با لباس غیرمتعارف در این برنامه حضور داشتند.

در تبلیغات برنامه روز جهانی اسکیت بورد در شیراز نشان سه برگزارکننده درج شده است که آرم هیئت اسکیت استان فارس و شهرداری شیراز قابل تشخیص است.
اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس با برکناری رئیس هیئت اسکیت استان به این موضوع واکنش نشان داد و از طرفی، شهرداری شیراز نیز هر گونه صدور مجوز به منظور دعوت شهروندان برای گردهمایی در زمین همایش‌های شهرداری در بلوار چمران را تکذیب و اعلام کرد که از آرم شهرداری سوء استفاده شده است.

بلوار شهید چمران یکی از مهم‌ترین بلوارهای شهر شیراز است که از نظر جغرافیایی در شمال غرب شهر قرار دارد و این بلوار مانند یک کمربندی غرب شهر یعنی پل معالی‌آباد را به محور شمال شهر یعنی تقاطع غیر همسطح دانشجو متصل می‌کند. طبیعت زیبا و هوای دلپذیر این بلوار آن را به محلی برای پیاده‌روی و گذران اوقات فراغت تبدیل کرده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان