فساد در دستگاه ها ریشه دوانده است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 10:41

فساد در دستگاه ها ریشه دوانده است

شماره: 24149
Aa Aa

در بحث کشف و برخورد با فساد مدیران با ضعف های و خلاء قانونی روبرو هستیم| فساد مدیران در حوزه های مختلفی ازقراردادها تا انتصابات و موارد اخلاقی وجود دارد اما در حوزه اقتصادی مسئله فساد مدیران پر رنگ تر است.

سیدعلی خان‌محمدی، رئیس قرارگاه گشت ارشاد مدیران؛
فساد در دستگاه ها ریشه دوانده است

متأسفانه فساد در دستگاه های اداری ریشه دوانده و برخی مدیران کشور را درگیر کرده و این موضوع قابل کتمان نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، سیدعلی خان‌محمدی، رئیس قرارگاه گشت ارشاد مدیران ستاد امر به معروف‌و نهی از منکر گفت:

باید یک ساختار معیوب که عامل فساد است شناسایی و آن ساختار اصلاح شود. همونطور که فرمایش رهبر انقلاب بود که فساد اژدهای هفت سر هست بالاخره به هر شکلی این بحث مبارزه بایدجدی گرفته شود و با یک برنامه ریزی درست و همکاری که باید سه قوه، سازمان بازرسی کل کشور و  کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مجلس شورای اسلامی ضمن حل ضعف های قانونی به نتیجه مطلوب برسد.

وی خاطرنشان کرد:

متأسفانه ما در بحث کشف و برخورد با فساد مدیران با ضعف های قانونی روبرو هستیم. دولت نسبت به بحث مدیران و ارزیابی  عملکرد مدیران پاسخگو کردن و جابجایی مدیران با خلاء قانونی روبروست. ما اگر زمینه های فضای خیانت را در حوزه اقتصادی برای مدیر ایجاد نکنیم مدیران درگیر فساد اقتصادی نخواهند شد. گاهی اوقات مدیران خودشان نمی دانند درگیر فساد شده اند و حراست ها وظیفه دارند گوشزد کنند. فساد در حوزه مسائل اقتصادی در کشور پر رنگ تر است. متأسفانه فرآیند ها و قوانین در کشور ایراد دارد و عامل بروز فساد اقتصادی همین فرآیندها و قوانین است. از سوی دیگر باید یک فضای ایجاد شود که اگر مدیری دچار فساد در کشور شد دیگر احساس نکند که حاشیه امن وجود دارد و با زد و بندی با گروهی بخواهد در جایگاه خودش بماند این الان مهمترین مسئله است. فساد مدیران در حوزه های مختلفی ازقراردادها تا انتصابات و موارد اخلاقی وجود دارد. بحث های مختلف در حوزه فساد وجود دارد که آمار دقیقی در آن نیست اما اگر کلی بخواهیم نگاه کنیم در حوزه اقتصادی مسئله  فساد مدیران پر رنگ تر است.

وی در خصوص تشکیل پرونده های فساد گفت:

بیشترین پرونده فساد مدیران مربوط به مسائل اقتصادی و مالی است.

خان محمدی درباره پاسخ به سوالی درباره ورود «گشت ارشاد مدیران» به پرونده های فساد اخلاقی برخی مدیران در دستگاه های مختلف گفت:

گزارش های متعددی در خصوص فساد اخلاقی برخی مدیران در نهادها و دستگاه های اجرایی دریافت کردیم. چنین مواردی وجود داشته و بخشی هم در دادستانی و هم بخش های مختلف از قضا گزارش هایی ارائه دادیم و در حال رسیدگی هست و در برخی موارد پرونده تشکیل شده و به مرحله رسیدگی در مراجع قضایی رسیده است البته ما همه موارد درباره فساد اخلاقی مدیران را علنی نکردیم.

وی گفت:

ما باید حوزه نظارت عمومی و مردمی را تقویت کنیم تا با فساد در هر بخشی اعم از اقتصادی، مالی، انتصابات و اخلاقی برخورد لازم صورت بگیرد و البته مراقب آبروی افراد هم باشیم. 

 

منبع| دیده بان ایران

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان