محدودیت های کرونا در ایران یک هفته دیگر تمدید شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 22 تير 1403 - 18:02

محدودیت های کرونا در ایران یک هفته دیگر تمدید شد

شماره: 16840
Aa Aa

از دیروز تا امروز ۱۲ هزار و ۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شده و ۱۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرد؛
محدودیت های کرونا در ایران یک هفته دیگر تمدید شد

وزارت بهداشت ایران آخرین آمار ابتلا و فوت روزانه کرونا در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، از دیروز تا امروز ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲ هزار و ۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۶۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ به ۶ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۴۸۵ نفر رسید.

این گزارش افزوده است:

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۴ هزار و ۷۹۸ نفر رسید. ۴ هزار و ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان ایران در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

  •  

عباس شیراوژن،سخنگوی ستاد ملی کرونا نیز درصفحه توییتر خود آخرین مصوبات این ستاد در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

۱.تعطیلی مهد کودک‌ها در شهرهای قرمز به مدت یک هفته دیگر

۲. دورکاری مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال به مدت یک هفته دیگر

‏۳. تاکید مجدد بر تصمیم‌گیری ستاد کرونای استان‌ها در خصوص "حضوری یا غیر حضوری" بودن آموزش مدارس و دانشگاه‌های آن منطقه بر اساس میزان شیوع بیماری در میان دانش آموزان و دانشجویان

۴.نظارت بر رعایت جدی‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی توسط اصناف و وسائل نقلیه عمومی به‌خصوص مترو و ایرلاین‌ها

‏۵. کنترل جدی‌تر اجتماعات بر اساس محدودیت‌های تصویب شده در گذشته (اجتماعات فرهنگی اجتماعی مذهبی در حد ۲۰ درصد ظرفیت فضا و جلسات اداری حداکثر ۳۰ نفره و هر دو به مدت حداکثر ۹۰ دقیقه) و تمدید یک هفته‌ای آن محدودیت‌ها

‏۶.در مورد کارکنان ادارات تاکید می‌شود که کارکنان گرامی باید واکسیناسیون را انجام دهند یا هر ۱۵ روز یکبار تست منفی PCR ارائه دهند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان