وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 22:15

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد

شماره: 22258
Aa Aa

اجرای سند تحول بنیادین، ارتقای عدالت آموزشی و ارتقای توانمندی های تربیتی خانواده ها از مهمترین برنامه های مراد صحرایی عنوان شده است.

با نامه ابراهیم رئیسی به رئیس مجلس شورای اسلامی؛
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد

ابراهیم رئیسی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی رضا مراد صحرایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور اسلامی ایران با اعلام خبر انتخاب صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار  کرد:

رئیس جمهور در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی در نامه‌ای به  محمد باقر قالیباف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی، رضامراد صحرایی را  برای تصدی وزارت‌ آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.

وی افزود:

سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت‌دار دکتر رضا مراد صحرایی پیوست نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس است.

حسینی با اشاره به فهرست برنامه ها و اقدامات اولویت‌دار صحرایی بیان کرد:

این برنامه‌ها شامل اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحول اساسی و کار جذب تربیت و ارتقای سرمایه انسانی آموزش و پرورش، آرام سازی نظامات و ساز و کارهای راهبردی و مدیریت آموزش و پرورش، ارتقای عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی و کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی، به کارگیری ظرفیت‌های درونی و بیرونی مدرسه (مشارکت)، آرام سازی و بهینه‌سازی نظام تامین، تخصیص و مصرف منابع مالی در سطوح مختلف نظام آموزش و پرورش، استانداردسازی و توسعه فضا، تجهیزات و فناوری های آموزشی و پرورشی و ارتقای توانمندی های تربیتی خانواده ها از مهمترین برنامه های دکتر صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان