چرا نماز که عَلَم دین است نباید مانند مدرسه اجباری باشد؟ | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 15:39

چرا نماز که عَلَم دین است نباید مانند مدرسه اجباری باشد؟

شماره: 16005
Aa Aa

او با انتقاد از سفر ایرانیان به کشورهایی که شهرت به مقصد فحشا و منکرات دارند گفته اگر سفر به ترکیه و آنتالیا برای عیاشی تعطیل شود دلار افزایش نمی‌یابد.

آیت‌الله معلمی، نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری؛
چرا نماز که عَلَم دین است نباید مانند مدرسه اجباری باشد؟

آیت‌الله علی معلمی، نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری در اولین اجلاسیه سراسری نماز به میزبانی سپاه کربلا مازندران گفت:

قصص و داستان‌های قرآنی با محوریت اهمیت اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان بیان شود.

به گزارش اسپادانا خبر، بابیان اینکه پرونده نماز در مکتب اهل‌بیت و قرآن باید بازخوانی شود افزود:

اراده در برخی از مسئولان برای ترویج اقامه نماز ضعیف است و باید این نقیصه برطرف شود. اگر در وقت نماز در محوطه ناحیه سپاه فرمانده سپاه ناحیه قدم را جلو بگذارد و وضو بسازد بقیه صف می‌شوند. در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و از نعمت عظیمی تحت عنوان انقلاب اسلامی که یادگار امام خمینی (ره) است بهره‌مند هستیم اما نماز و اقامه این فریضه در کشور همچنان دچار نقصان است. متأسفانه امروز می‌بینیم که در افغانستان طالبان اقامه نماز را اجباری می‌کند اما ما عنایت الهی راداریم و در بحث اقامه نماز و ترویج این فریضه کوتاهی می‌شود.  متأسفانه بعد انقلاب انحراف ایجاد شد و برخی مسئولین گفتن که نماز اجباری نمی‌شود. می‌گویم فرزند خود را به‌اجبار مدرسه می‌برید چرا نماز که عَلَم دین است نباید اجباری باشد. در هر اداره اگر مدیرکل در وقت نماز آستین را بالا بزند به سمت نمازخانه برود این نوعی ترویج اقامه نماز خواهد بود.

وی با اشاره به دور جدید مذاکرات برجام اظهار کرد:

متأسفانه الآن در وضعیتی که به‌ظاهر سه قوه در کشور هماهنگ هستند عده‌ای به‌عنوان پیاده‌نظام دشمن فعالیت می‌کنند و با بهره‌گیری از رسانه‌ها به دنبال تشویق تیم مذاکره‌کننده مبنی بر کوتاه آمدن در قضیه برجام هستند این خیانت به انقلاب، خون شهدا و ملت شریف ایران است. مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی خیانت به کشور و انقلاب است.

معلمی بابیان اینکه در جامعه امروز دین‌داری و دین‌مدار بودن سخت است گفت:‌

دشمن با تمام قوا درصدد کارشکنی و کم‌رنگ کردن اعتقادات دینی مردم به‌ویژه جوانان است.

وی با انتقاد از میزان سفرهای ایرانیان به برخی کشورها که شهرت به مقصد فحشا و منکرات دارند به‌ویژه ترکیه و آنتالیا بیان کرد:

معتقدم اگر سفر به ترکیه و آنتالیا برای عیاشی تعطیل شود دلار این‌گونه افزایش نمی‌یابد.

او از واردات بی‌رویه کالاها به کشور نیز انتقاد کرد و گفت:

اگر قرار باشد کالاهای داخلی در کشور تولید شود و از طرفی واردات بی‌رویه کالاهای ارزان‌ به کشور انجام شود بازار را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد. اگر واردات کنترل شود ما این‌همه مشکل نخواهیم داشت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان