کندی و اختلال اینترنت نداریم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 11:50

کندی و اختلال اینترنت نداریم

شماره: 20770
Aa Aa

ما چیزی به اسم اینترنت طبقاتی نداریم و برای ما همه مردم خاص هستند اما براساس مصوبه برخی متخصصان مثل فریلنسرها و آزادکارها دسترسی وسیع تر دارند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران؛
کندی و اختلال اینترنت نداریم

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران گفت:

گزارشی از کُندی یا اختلال اینترنت در سامانه‌های بومی و دانشگاهی در کشور وجود ندارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او اظهار داشت:

با اقدامات زیرساختی ویژه‌ای که در چند ماه اخیر صورت گرفته زیرساخت‌های کشور ارتقا پیدا کرده‌ و آمادگی مدیریت ترافیک‌های داخلی چند برابری را دارد. در حوزه اینترنت بین‌الملل نیز هم اکنون بیش از 3 برابر نیاز کاربران ظرفیت وجود دارد. نکته مهمی که قبلاً هم به آن اشاره شده نقش روشن بودن فیلترشکن‌ها در ایجاد اختلال و کُندی است که به تجربه کاربری نامناسب کاربران منجر می‌شود.

وی درباره انتقاد کارشناسان به استناد به سایت «اسپیدتست» برای ارتقا سرعت اینترنت گفت:

دلیل کاهش 2 پله‌ای اخیر ناشی از رشد بسیار بالای 24 پله‌ای در 3 ماه گذشته به دلیل کاهش مصرف پهنای باند بین‌الملل در زمان اغتشاشات بوده و طبیعتاً با افزایش مصرف ترافیک بین‌الملل پس از پایان ناآرامی‌ها ممکن است این رتبه نیز دچار کاهش شود.

او در حاشیه جلسه هیئت دولت نیز گفت:

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها طبق روال جلو می‌رود. بیش از دو میلیون پوشش ایجاد شده است و از رسانه ملی می‌خواهیم شیرینی این سرعت بالا در شهرهای مختلف را به مردم بگوید و تبلیغ کند. در حال حاضر از این دو میلیون ظرفیت فقط 300 هزار ظرفیت در حال استفاده است.

وی درباره اینترنت طبقاتی گفت:

ما چیزی به اسم اینترنت طبقاتی نداریم و برای ما همه مردم خاص هستند. بر اساس مصوبه‌ای که از سال‌ها پیش بوده برای برخی متخصصان مثل فریلنسرها و آزادکارها دسترسی وسیع تر دارند اما چیزی به اسم اینترنت طبقاتی نداریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان