۱۰۱ کودک خراسانی در در اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 18:08

۱۰۱ کودک خراسانی در در اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند

شماره: 12673
Aa Aa

مرگ و میر کرونا در کودکان سه درصد از کل بستری‌ها بوده و بیشترین مرگ در کودکان به دلیل درگیری قلبی، ریوی، کبدی و بیماری‌های متوالی رخ داده است.

رییس بخش ICU یکی از بیمارستان‌های خراسان رضوی؛
۱۰۱ کودک خراسانی در در اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند

غلامرضا خادمی، رییس بخش ICU کرونا در یکی از بیمارستان‌های خراسان رضوی از مرگ ۱۰۱ کودک در این بیمارستان از ابتدای شیوع کرونا در ایران تاکنون خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او در میزگردی با عنوان بررسی خیز مجدد کرونا و ظهور سویه‌های جدیدی از این ویروس در خصوص تاثیر کرونا بر رشد کودکان گفت:

هنوز مطالعه دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است که کرونا چه تاثیری در رشد کودکان داشته اما عدم تحرک کودکان و قرنطینه کردن آن‌ها خطر چاقی کودکان را تشدید می‌کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد:

برخوردهای فیزیکی، اداری و دستوری، کارایی زیادی در جلوگیری از کرونا ندارد. ما باید درجلوگیری از کرونا در عمل به مردم آموزش بدهیم. متاسفانه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آموزش به مردم فعال نبوده است. کاش خودروهایی در خیابان می‌بود که هشدارهای لازم را با بلندگو به مردم می‌داد. در کشور ما این آموزش‌ها انجام نمی‌شود و جهت جلوگیری از کرونا تنها به رسانه‌ها از جمله تلویزیون و رعایت فاصله اجتماعی و تنفسی تاکید می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه مرگ و میر کرونا در کودکان حدود سه درصد از کل بستری‌ها در خراسان رضوی بوده است افزود:

فوت در کودکان به دو علت اتفاق می‌افتد؛ اولین علت درگیری‌های قلبی و عروقی و علت دوم فوت کودکان، بیماری زمینه‌ای است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد انتقال ویروس به متخصصان اطفال دانشگاه علوم پزشکی از طریق ارتباط با کودکان است عنوان کرد:

عموما بیشترین مرگ در کودکان به دلیل درگیری قلبی، ریوی، کبدی و بیماری‌های متوالی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان