۲۰ زیرسویه مختلف کرونا درایران در حال گردش است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 8:09

۲۰ زیرسویه مختلف کرونا درایران در حال گردش است

شماره: 23412
Aa Aa

بیشترین سویه در گردش در ایران سویه XBB۱.۵ و XBB۱.۹ است| تاکید به افراد به‌ویژه گروه‌های پرخطر واکسیناسیون علیه  آنفلوآنزا در شهریور ماه است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت؛
۲۰ زیرسویه مختلف کرونا درایران در حال گردش است

شهنام عرشی، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اوج شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور آبان‌ماه اتفاق می‌افتد گفت:

تاکید ما به افراد به‌ویژه گروه‌های پرخطر واکسیناسیون علیه بیماری در شهریور ماه است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی بیان کرد:

آنفلوآنزا خود را به صورت فصلی نشان می‌دهد به شکلی که در پاییز و همزمان با بازگشایی مدارس بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی افزایش می‌یابد.

آنفلوآنزایی که همه‌ساله با شدت کم و بیش شیوع می‌یابد نوع A و B است که مشتمل بر۴ سویه است که واکسن‌ها هم بر اساس آنها طراحی می‌شوند.

او با بیان اینکه پاندمی کرونا هنوز هم تمام نشده است اظهار کرد:

با شروع فصل سرما نگرانی از کرونا هم سر جای خود باقی است و اگر فصل پاییز و زمستان امسال را بدون شیوع آنچنانی ویروس کرونا در کل جهان داشته باشیم ممکن است که خاتمه پاندمی اعلام شود اما تا این فصل شروع نشود احتمالا اطلاعیه جدیدی در این خصوص صادر نمی‌شود. نگرانی ما درباره کرونا برقرار است و به همین دلیل کمیته ملی واکسیناسیون به افراد توصیه می‌کند که اگر یک سال از آخرین واکسیناسیون آنها گذشته است حتما نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ سویه و زیرسویه مختلف از کرونا در کشور در گردش است بیان کرد:

حتی نام برخی از این زیرسویه‌ها را شاید خیلی‌ها نشنیده باشند. این موارد ماهانه بررسی و رصد می‌شوند ولی بیشترین سویه در گردش در ایران سویه XBB۱.۵ و XBB۱.۹ است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان