۳۰ هزار دانش آموز معلول امکان رفتن به مدرسه را ندارند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 15:19

۳۰ هزار دانش آموز معلول امکان رفتن به مدرسه را ندارند

شماره: 24491
Aa Aa

او در پاسخ به اقدامات جذب دانش آموز دختر که به لحاظ فرهنگی اجازه ادامه تحصیل ندارند چیست گفته گاهی آموزش مجازی و گاهی تولید بسته آموزشی.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش؛
۳۰ هزار دانش آموز معلول امکان رفتن به مدرسه را ندارند

ایران در مقطع ابتدایی بالای ۹۸ درصد پوشش تحصیلی دارد و این رقم در قیاس با بسیاری از کشورها پوشش تحصیلی خوبی محسوب می‌شود.

 

به گزارش اسپادانا خبر، معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این مطلب گفت:

آمار واقعی بازماندگان از تحصیل مقطع ابتدایی کمتر از ۲۰۰ هزار نفر است.

 او گفت:

سازمان بهزیستی آماری حدودا ۳۰ هزار نفری از بازماندگان تحصیل دارای معلولیت به ما اعلام کرد که امکان رفتن به مدرسه را ندارند. در حال حاضر آمار بازماندگان از تحصیل مقطع ابتدایی ما کاهش پیدا کرده است. آخرین بار به عددی حدود ۱۴۰ هزار نفر بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی رسیدیم اما این آمار نیز به روز نیست و آمار اصلی بازماندگان از تحصیل خیلی کمتر است چراکه بسیاری از این ۱۴۰ هزار نفر طی سال گذشته جذب مدرسه و آموزش شدند.

  وی درباره راه‌های انسداد مبادی بی‌سوادی تصریح کرد:

در حال حاضر باید مسیرهایی را طراحی کرد تا بستر آموزش را برای بچه‌ها فراهم کنیم. برای برخی آموزش مجازی و برای برخی تولید بسته آموزشی مناسب است. در حال حاضر بر روی این امر کار می‌کنیم که بر اساس علت و عامل بازماندگان از تحصیل مسیر آموزش را درست کنیم‌. در این راه ابتدا شناسایی و سپس جذب و نهایتا نگهداشت مهم است. ما در حال حاضر در مسیر جذب هستیم اما نگهداشت نیز بسیار مهم است.

 او با بیان اینکه عامل بازماندگی از تحصیل در وسعت ملی متعدد است و در برنامه توسعه هفتم به انسداد مبادی بی‌سوادی در تمام مقاطع تحصیلی تاکید شده است توضیح داد:

معاونت ابتدایی به طور ویژه بر روی انسداد مبادی بی‌سوادی از شش سال تمام کار می‌کند. ما می‌گوییم اگر بچه‌ای ۶ سال تمام شد باید مدرسه باشد و از این مسیر مبادی بی‌سوادی را کنترل می‌کنیم.

 نجفی پازوکی در پاسخ به اینکه اقدامات معاونت ابتدایی در خصوص جذب دانش آموز دختر که به لحاظ فرهنگی اجازه ادامه تحصیل در مناطق روستایی و عشایری را ندارند چیست؟، عنوان کرد:

گاهی آموزش مجازی و گاهی تولید بسته آموزشی جوابگو است. درحال کار بر روی ایده‌ای هستیم که وقتی دانش آموزی تا پایه ششم ابتدایی درس می‌خواند و به دلیل فاصله زیاد از مدرسه متوسطه اول امکان ادامه تحصیل را ندارد، بتواند در مدرسه روستای مجاور ثبت نام کند اما به صورت مجازی در مدرسه ابتدایی خود که نزدیک محل سکونت است درس‌ها را آموزش ببیند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان