آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:52

آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد

شماره: 17073
Aa Aa

مذاکرات وین بدون اتخاذ تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود. مواجهه آمریکا پیشنهادات غیرقابل قبول و اصرار بر توافق سریع است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران؛
آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نوشته است:

آمریکا اراده‌ای برای دستیابی به توافق قوی و قابل دفاع ندارد.

به گزارش اسپادانا خبر، علی شمخانی در توییتر نوشت:

«شیوه مواجهه آمریکا با پیشنهادت اصولی ایران طرح پیشنهادات غیرقابل قبول و اصرار بر توافق سریع با طرح بهانه‌های واهی نشان می‌دهد که آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد. مذاکرات وین بدون اتخاذ تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود.»

  •  

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز تاکید کرد که گفت‌وگوها هنوز نهایی نشده است.

او گفت: 

گفتگوهای وین هنوز نهایی نشده است حتی متن توافق نهایی هم هنوز نهایی نشده است.ممکن است گفت‌وگوها در روز پنج شنبه نهایی شود ولی هنوز  قطعی نیست. هنوز تاییدی مبنی بر قابل قبول بودن متن توافق از سوی هیچکدام از طرف‌ها رخ نداده است.

  •  

سایمون کاوِنی، وزیر امور خارجه ایرلند و یکی‌ از تسهیل‌گران مذاکرات وین نیز در اندیشکده روابط بین‌المللی و اروپایی دابلین درباره مذاکرات گفت:

اگر توافقی که موجب‌ پایبندی دوباره آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای خواهد شد،«به زودی» انجام نشود فرصت به پایان خواهد رسید. این کار واقعا باید به زودی انجام شود تا موفقیت‌آمیز باشد. وگرنه به عقیده من، موقعیت مطلوب برای توافق را از دست داده‌ایم و این واقعا فاجعه خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایرلند تسهیل‌گر شورای امنیت سازمان ملل برای توافق هسته‌ای است که در سال ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی امضا شد.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان