اتباع حدود ۴ کشور در ترور حاج قاسم دخالت داشتند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 17:34

اتباع حدود ۴ کشور در ترور حاج قاسم دخالت داشتند

شماره: 20741
Aa Aa

برای افرادی در عراق قرار بازداشت صادر شده است| سردار سلیمانی در راستای اهداف در دو قطعنامه ۲۱۷۰ و ۲۲۵۳ شورای امنیت سازمان ملل فعالیت می کرد.

کدخدایی، رئیس کمیته پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی؛
اتباع حدود ۴ کشور در ترور حاج قاسم دخالت داشتند

عباسعلی کدخدایی، رئیس کمیته پیگیری پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت:

کسانی که در اجرای این جنایت مباشر بودند یا مساعدت کردند زیاد هستند و اسامی تعداد زیادی از آنها در اختیار مقامات قضایی ایران قرار گرفته است.

به گزارش اسپادانا خبر، او به ایسنا گفت:

این افراد اتباع حدود سه تا چهار کشورند. افرادی را در عراق داشته‌ایم که با توجه به برخی از اسناد و مدارک اتهاماتی متوجه آنها شده و در همین ارتباط برای آنها قرار بازداشت صادر شده است.

کدخدایی با بیان اینکه شهید سلیمانی در بحث مبارزه با تروریسم یک نماد است افزود:

در دو قطعنامه ۲۱۷۰ و ۲۲۵۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد از دولت‌ها خواسته می‌شود که با گروه‌های تروریستی از جمله داعش مبارزه شود. راهبرد جمهوری اسلامی ایران نیز مبارزه با این گروه تکفیری بوده است و سردار سلیمانی نیز به عنوان مقام عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای پیشبرد این راهبرد تلاش و فعالیت می‌کردند. وقتی ایشان پایان دولت داعش را اعلام کردند در واقع این موضوع در راستای اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد بود و اکنون این سؤال پیش می‌آید که چطور یک کشوری که همواره به دنبال اهداف نامشروع خود در منطقه بوده است از آن طرف دنیا می‌آید و مرتکب چنین جنایتی می‌شود؟ باید این جنایت وقیح از طریق رسانه‌ها در داخل و خارج همواره در منظر افکار عمومی باشد، نباید اجازه دهیم جنایت رخ داده توسط آمریکایی‌ها دچار فراموشی شود. از دیگر سو آمریکایی‌ها و یا کشور دیگری  که دچار تخلف بین‌المللی در منطقه می‌شود، باید بداند که با مقاومت مردم منطقه روبرو می‌شود و باید عواقب کار خود را بپردازد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان