احمد مسعود از آغاز مقاومت علیه گروه طالبان خبر داد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 23 تير 1403 - 14:59

احمد مسعود از آغاز مقاومت علیه گروه طالبان خبر داد

شماره: 14520
Aa Aa

او از دوستان افغانستان در غرب، واشینگتن و نیویورک، در مجلس و دولت و لندن و پاریس برای آنچه مقاومت علیه طالبان خوانده درخواست کمک کرده است.

ولایت پنجشیر آخرین سنگر آزادی افغانستان است؛
احمد مسعود از آغاز مقاومت علیه گروه طالبان خبر داد

احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود، فرمانده ضد طالبان از آغاز مقاومت علیه گروه طالبان خبر داد و با اشاره به مقاومت پدرش در برابر طالبان بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی گفته است که راه پدرش را دنبال می‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر، او در مقاله ای که در روزنامه امریکایی واشینگتن پست منتشر شده گفته است:

طالبان تنها مشکل مردم افغانستان نیست. تسلط طالبان بر افغانستان سبب خواهد شد تا این کشور به "پایگاه اصلی دهشت افگنی اسلام افراطی" مبدل شود و طرح حملات بر دموکراسی های جهان بار دیگر در افغانستان ریخته خواهد شد.

احمد مسعود خود را "رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان" خوانده و گفته میلیون ها افغان به ارزش های غرب باور دارند. افغان ها برای ایجاد یک "جامعه باز" مبارزه طولانی کردند تا در آن دختران بتوانند دکتر شوند، رسانه ها آزادانه گزارش دهند و جوانان به موسیقی گوش دهند و پایکوبی کنند.

او با بیان این که همراه با همرزمان اش از ولایت پنجشیر دفاع خواهد کرد گفته این ولایت "آخرین سنگر آزادی افغانستان" است. برای مقابله با طالبان، ذخایر سلاح و مهمات در پنجشیر وجود دارد که از زمان حیات احمد شاه مسعود در آنجا ذخیره شده بود.

او گفته انتظار آمدن چنین روز را داشته است.

احمد مسعود گفته طی ۷۲ ساعت گذشته برخی افغان ها به دعوت وی با سلاح های شان برای پیوستن به مقاومت علیه طالبان به پنجشیر رفته اند و سربازان اردوی ملی و اعضای پیشین نیروهای ویژه افغانستان به وی پیوسته اند. سربازان ارتش و نیروهای ویژه نیز به درخواست او پاسخ داده‌اند و اکنون با سلاح و تجهیزات نظامی در حال حرکت به سوی پنجشیر هستند.

احمد مسعود خواستار حمایت کشورهای غربی از آنچه او مقاومت علیه طالبان خوانده شده و افزوده است:

از دوستان افغانستان در غرب، در واشینگتن و نیویورک و در مجلس و دولت و لندن، جایی که تحصیلاتم را در آنجا تمام کردم و در پاریس که سال پیش افتخار داده و خیابانی را به نام پدرم زدند درخواست کمک می‌کنم.»

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان