ارتش نفتکش آمریکایی را توقیف کرد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 10:24

ارتش نفتکش آمریکایی را توقیف کرد

شماره: 24401
Aa Aa

نفتکش سوئز راجان که در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار امریکا قرار داده بود در حال انتقال به بنادر ایران جهت تحویل به مقامات قضایی می‌باشد.

با اعلام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛
ارتش نفتکش آمریکایی را توقیف کرد

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نفتکش آمریکایی را با حکم قضایی در آبهای دریای عمان توقیف کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، این خبر را روابط عمومی نیروی دریایی ارتش تایید کرده و آورده است:

به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح امروز - پنجشنبه - ۲۱  دی ۱۴۰۲ -توقیف شد.

نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار امریکا قرار داده بود.

این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی و تایید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر جمهوری اسلامی جهت تحویل به مقامات قضایی می‌باشد.

پیش از این شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرده بود که گزارش‌هایی مبنی بر ورود چند فرد مسلح به یک کشتی در نزدیکی عمان دریافت کرده است.

این سازمان اعلام کرد که قادر به تماس با این کشتی که مورد حمله قرار گرفته نیست.

در بیانیه این سازمان آمده است:

ما به کشتی‌ها توصیه می‌کنیم هوشیار باشند و هرگونه فعالیت مشکوک را به ما گزارش دهند.

ایران کشتی توقیف شده و خدمه آن را فوری آزاد کند

ودانت پاتل ،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:

ایران یک نفتکش متعلق به جزایر مارشال با پرچم یونان را درحالی که در آب‌های بین المللی حرکت می‌کرد توقیف کرد. دولت ایران باید فوری این کشتی و خدمه آن را آزاد کند. آمریکا به همراه شرکای خود به مقابله با مجموعه ای از اقدامات بی ثبات کننده ایران ادامه خواهد داد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان