از شناور بدون سرنشین رونمایی شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 15:35

از شناور بدون سرنشین رونمایی شد

شماره: 24123
Aa Aa

در این نمایشگاه تعداد قابل‌توجهی از تجهیزات زیر سامانه‌ها و شناورهای سطحی و زیر سطحی پروازی با قابلیت انجام مأموریت‌های کشف دریایی و ساحلی و همچنین داده‌پردازی محیطی به نمایش درآمده است.

در نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش؛
از شناور بدون سرنشین رونمایی شد

نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش با حضور فرمانده کل ارتش افتتاح شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هم‌زمان با هفتم آذر روز  نیروی دریایی ارتش با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی افتتاح شد.

در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای علمی و فنی نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های مختلف تسلیحات دریایی، سامانه‌های موشکی ضد کشتی از زیر سطح به سطح، سامانه‌های پیشرفته اطلاعاتی، مخابراتی و جنگ‌های الکترونیکی و بومی‌سازی انواع قطعات پیچیده و گلوگاهی به نمایش درآمد.

از ویژگی‌های این نمایشگاه ارائه تعداد قابل‌توجهی از تجهیزات زیر سامانه‌ها و شناورهای سطحی و زیر سطحی پروازی با قابلیت انجام مأموریت‌های کشف دریایی و ساحلی و همچنین داده‌پردازی محیطی است.

در این نمایشگاه از پویانمایی آموزشی و چندین جلد کتاب فنی تخصصی در حوزه‌های مختلف دریایی رونمایی شد و نمونه اول چند محصول ساخته شده در قالب فعالیت‌های تحقیقاتی و پشتیبانی به نمایش گذاشته شد.

رونمایی از شناور زیر سطحی بدون سرنشین ROV

این شناور بدون سرنشین و کنترل از راه دور قابلیت شناسایی، کشف و انهدام مین‌های لنگری و کف‌خواب را دارد همچنین قابلیت حمل محموله‌های لازم جهت پاک‌سازی و انهدام مین‌ها از دیگر قابلیت‌های آن است. این شناور تا ۲۰۰ متر عمق توان عملیات دارد و همچنین ۲۴ ساعت مداومت دریانوردی دارد و برای انهدام انواع مین‌های دریایی بکار گرفته می‌شود.

رونمایی از پهپاد عمود پرتاب چمروش ۴

این پهپاد با قابلیت عمودپرتاب می‌تواند به‌راحتی از انواع شناورهای نیروی دریایی به پرواز درآید و مأموریت‌های محوله را انجام دهد. همچنین پهپاد هما و پهپاد پلیکان که از جمله پهپادهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند که در این نمایشگاه به‌نمایش‌درآمده‌اند.

رونمایی از شناور سطحی هوشمند بدون سرنشین

این شناور سطحی هوشمند با موتور DC است که در دسته شناورهای بدون سرنشین قرار دارد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان