انصارالله کشتی اسرائیلی را با 52 خدمه توقیف کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 9:53

انصارالله کشتی اسرائیلی را با 52 خدمه توقیف کرد

شماره: 24025
Aa Aa

کشتی اسراییلی توقیف شده که Galaxy Leader نام دارد یک کشتی باری با پرچم باهاما است و محموله های وسایل نقلیه را جابجا می‌کند.

انصارالله یمن می گوید کشتی اسرائیلی‌ها اهداف نظامی اند؛
انصارالله کشتی اسرائیلی را با 52 خدمه توقیف کرد

بنابر گزارش رسانه های محلی نیروی دریایی ارتش یمن کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر را توقیف کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، کشتی اسراییلی توقیف شده گلکسی لیدر (Galaxy Leader) یک کشتی باری با پرچم باهاما (از کشورهای آمریکای لاتین) است که محموله های وسایل نقلیه را جابجا می‌کند. سازنده، مالک و مدیر این کشتی مشخص نیست و گفته می‌شود حداقل 52 خدمه دارد.

پیش از این نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که کشتی های اسرائیلی و وابسته به شرکت های صهیونیستی را مورد حمله قرار خواهد داد.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای رسمی اعلام کرد در پاسخ به درخواست های مردم یمن و بر اساس مسئولیت دینی، ملی و اخلاقی و همچنین در راستای اقدامات نظامی یمن علیه تجاوز وحشیانه اسرائیل و آمریکا به نوار غزه، کشتی های اسرائیلی و شرکت های وابسته به آنها را مورد حمله قرار خواهد داد. کشتی های حامل پرچم رژیم صهیونیستی، کشتی های متعلق به شرکت های اسرائیلی و کشتی هایی که توسط اسرائیلی‌ها مدیریت می‌شوند اهداف نظامی نیروهای مسلح یمن به شمار می‌روند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از همه کشورهای مختلف جهان خواست تا از ورود شهروندان و کارگران خود به این کشتی ها جلوگیری کرده و از حمل بار با آنها خودداری کنند. همچنین کشتی های کشورهای دیگر باید از کشتی های اسرائیلی دوری کنند تا از تبعات حمله به آنها در امان بمانند.

اعلام هشدار رسمی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های اسرائیلی در حالی است که این نیروها تاکنون ۹ عملیات رسمی موشکی و پهپادی علیه مواضع اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی اجرا کرده‌اند. این بیانیه تحولی جدید در جنگ فلسطین و اسرائیل است و آن را می‌توان آغاز جنگ دریایی نیروهای مقاومت با اسرائیل تلقی کرد.

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به ربوده شدن یک کشتی در دریای سرخ آن را «اقدام  ایران» خواند. 

به  ادعای رسانه‌های اسرائیل دفتر نتانیاهو این حادثه را ادامه «تهاجم ایران به شهروندان جهان آزاد» خواند.

ارتش اسرائیل می‌گوید این کشتی اسرائیلی نیست و هیچ کدام از سرنشینان آن هم اسرائیلی نیستند. 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به کشتی توقیف شده در دریای سرخ توسط یمنی‌ها گزارش داد که این کشتی متعلق به یک شرکت به مالکیت رامی اونگار یک تاجر اسرائیلی است.

بر اساس این گزارش، این کشتی هنگام توقیف در نزدیکی آب‌های شهر جده در عربستان سعودی در حال حرکت بود.

کشتی اسرائیلی را توقیف کردیم

سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد:

عملیات نظامی در دریای سرخ انجام دادیم که یک کشتی اسرائیلی را توقیف و با خدمه اش منتقل کردیم. عملیات نظامی خود علیه دشمن صهیونیستی تا پایان تجاوز به غزه را ادامه می دهیم. رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند و جامعه جهانی باید جلوی تجاوزات این رژیم را بگیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان