اگر ایران را به سمت‌ ساخت سلاح هسته ای هل دهند تقصیر ایران نیست | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 5:40

اگر ایران را به سمت‌ ساخت سلاح هسته ای هل دهند تقصیر ایران نیست

شماره: 12664
Aa Aa

علوی، وزیر اطلاعات ایران گفته فردی که امکانات ترور شهید فخری زاده را فراهم کرده بوده از اعضای نیروهای مسلح ایران بوده است.

آمریکا برای ضربه نظامی به ایران برنامه جدی داشت؛
اگر ایران را به سمت‌ ساخت سلاح هسته ای هل دهند تقصیر ایران نیست

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران در گفت‌وگو ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت:

به کوری چشم دشمنان پیوند مردم با نظام بیشتر از گذشته شده است و آنان که می‌گفتند انقلاب اسلامی چهل‌سالگی را نمی‌بیند امروز شاهد چهل‌ودومین جشن پیروزی انقلاب هستند.

به گزارش اسپادانا خبر، علوی با اشاره به عملیات وزارت اطلاعات علیه گروه‌های تروریستی در چند سال اخیر تاکید کرد:

ما توانستیم بسیاری از این گروه‌های تروریستی را به خوبی و به موقع شناسایی و آنها را مورد ضربه قرار دهیم. مردم نیز نقش وزارت اطلاعات را به خوبی می‌شناسند و در این مسیر به ما کمک بسیاری می‌کنند.

وی با انتقاد از ایجاد هجمه علیه وزارت اطلاعات گفت:

بیشترین هجمه‌ها در این مدت از خودی‌ها به وزارت اطلاعات بوده و تنها دو ساعت بعد از شهادت شهید فخری زاده شروع کردند به تخریب وزارت اطلاعات. پنج روز قبل از ترور شهید فخری زاده مکان ترور را می‌دانستیم. فردی که امکانات ترور را فراهم کرده بود از اعضای نیروهای مسلح بود. ما نمی‌توانیم در حوزه نیروهای مسلح کار اطلاعاتی بکنیم. از آنها نفر خواستیم که بیایند بنشینند روی موضوع کار کنیم که متاسفانه قبل از اینکه نماینده معرفی کنند ترور شهید فخری زاده اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای ما یک صنعت صلح آمیز است تصریح کرد:

رهبری صراحتا در فتوای خود فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود و آن را حرام می‌داند اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیندازند ممکن است رفتاری کند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را نمی‌کند. اگر ایران را به آن سمت‌ها هل دهند تقصیر ایران نیست تقصیر کسانی است که ایران را به آن سمت هل دادند.

علوی با تاکید بر اینکه دولت‌های اروپایی امروز نمی‌توانند با با زبان تحکم با ملت ایران صحبت کنند، اظهار کرد:

همه تهدیدها به لطف پروردگار، با مقاومت ملت و هدایت‌های حکیمانه رهبر در هم شکسته شد. ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عمل نشان دادند که در برابر تحریم‌ها با خیلی از کشورها و ملت‌ها متفاوت هستند؛ نه تسلیم اراده دیگران می‌شوند و نه به دیگران اجازه می‌دهند که اراده شان را بر آن‌ها تحمیل کنند. تحریم‌های آن‌ها طبق قاعده باید ملت ایران را از پای در می‌آورد ولی ملت ایران شکست نخورد و تحریم‌های آن‌ها شکست خورد.

وزیر اطلاعات با اشاره به جنگ روانی آمریکا در ماه‌های اخیر، گفت:

اینکه این‌ها را منحصر به جنگ روانی بدانیم ساده‌اندیشی است. آمریکا برنامه جدی داشت که به ایران ضربه نظامی بزند و می‌خواست شکست خود را در جنگ اقتصادی این‌گونه جبران کند و من این را بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم می‌گویم. اینکه آن‌ها بمب‌افکن‌های خود را در منطقه می‌آوردند و ۳۶ ساعت پرواز داشتند و ناو هواپیمابرشان را از ترس اینکه از تیررس موشک‌های ما در امان باشند به اقیانوس هند بردند، می‌خواستند به ما ضربه بزنند اما نمایش قدرت توسط نیروهای دفاعی و نیروهای مسلح ما آن‌ها را مردد کرد. آنان می‌خواستند از ناوهای هواپیمابرشان موشک بزنند چون اگر از هر فرودگاهی پرواز می‌کردند، پرواز جنگنده از فرودگاه آن کشور و با خاک یکسان شدن تأسیسات آنجا و از بین رفتن آن جنگنده مساوی بود، به همین دلیل می‌خواستند از ناوشان استفاده کند. با سرنگونی پهپاد فوق مدرن‌شان فهمیدند که آسمان ایران برای جنگنده‌شان امن نیست و فکر کردند که با رفتن به اقیانوس هند از تیررس ما خارج می‌شوند و وقتی یگان موشکی سپاه پاسداران در مانور، هدف متحرکی را در اقیانوس و در در فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری هدف قرار داد، حساب کار خود را کردند که اگر یک موشک از ناوشان و یا یک جنگنده‌شان پرواز کند، مورد هدف قرار می‌گیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان