ایجاد ثبات در خاورمیانه به معنی مهار تهدید ایران است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 8:16

ایجاد ثبات در خاورمیانه به معنی مهار تهدید ایران است

شماره: 24832
Aa Aa

او با بیان اینکه دموکراسی و آزادی هدف حمله قرار گرفته‌اند گفته اسرائیل حق دارد به مقابله با حماس برود و ما در مقابل پوتین تسلیم نخواهیم شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود ادعا کرد؛
ایجاد ثبات در خاورمیانه به معنی مهار تهدید ایران است

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه گفت:

سخنان «دونالد ترامپ» مبنی بر این که در صورتی که کشورها سهم بودجه خود در ناتو را پرداخت نکنند روسیه مجاز است هر کاری با آنها انجام دهد «خطرناک، غیرقابل قبول و زننده هستند.»

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی خطاب به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه نیز گفت:

«پیام من به او ساده است. ما پا پس نخوایم کشید و تسلیم نخواهیم شد.»

بایدن گفت که اوکراین خواستار کمک نظامی و تسلیحات است و به دنبال استقرار نظامیان آمریکا نیست:

«آنها دنبال سربازان آمریکا نیستند. در واقع، هیچ سرباز آمریکایی در اوکراین حضور ندارد و من مصمم هستم که وضعیت همین باقی بماند.»

بایدن از نمایندگان کنگره خواست کمک‌ها به اوکراین را تصویب کنند.

وی مدعی شد دموکراسی و آزادی «هم در داخل و هم در بیرون از آمریکا» هدف حمله قرار گرفته‌اند.

او گفت:

«اگر کسی در داخل این اتاق فکر می‌کند که اقدامات پوتین در داخل اوکراین متوقف خواهد شد من به شما اطمینان می‌دهم که اینطور نخواهد شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اظهار داشت:

«اسرائیل حق دارد به مقابله با حماس برود. حماس می‌تواند با آزاد کردن اسرا، پایین گذاشتن سلاح و تسلیم کردن مقصران ۷ اکتبر جنگ را به اتمام برساند. اسرائیل یک مسئولیت اضافه‌تر دارد چون حماس در میان غیرنظامیان پنهان شده و در میان آنها عملیات می‌کند. با وجود این اسرائیل مسئولیت دارد که از غیرنظامیان در غزه محافظت کند.»

رئيس‌جمهور امریکا گفت تلفات غیرنظامیان در جنگ کنونی غزه از مجموع تلفات آنها در درگیری‌های قبلی در غزه بیشتر بوده است:

یش از ۳۰ هزار فلسطینی کشته شده‌اند که بیشتر آنها عضو حماس نیستند. هزاران هزاران زن، کودک، پسر و دختر بی‌گناه یتیم شده‌اند. نزدیک به ۲ میلیون فلسطینی با بمباران یا کوچ مواجه شده‌اند. خانه‌ها تخریب و محله‌ها با خاک یکسان شده‌اند. این دردناک است. من بی‌وقفه برای برقرار کردن یک آتش‌بس فوری که برای ۶ هفته دوام داشته باشد تلاش کرده‌ام.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد دستور احداث یک «اسلکه موقت» در ساحل غزه را به منظور افزایش کمک‌رسانی به این منطقه داده است:

به ارتش آمریکا دستور داده‌ام مسئولیت رهبری یک مأموریت اضطراری برای احداث اسکله‌ای موقت در دریای مدیترانه و در ساحل غزه را بر عهده بگیرد. این اسکله می‌تواند محموله‌های بزرگی از غذا، آب، دارو و پناه‌گاه‌های موقت را تحویل بگیرد. هیچ نیروی نظامی آمریکایی در آنجا مستقر نخواهد شد. این اقدام میزان کمک‌های انسانی که هر روز به غزه می‌رسند را به طرز گسترده‌ای افزایش خواهد داد و اسرائیل باید به سهم خود به مسئولیتش عمل کند. اسرائیل باید اجازه ورود کمک و کالاهای بیشتری را بدهد و اطمینان حاصل کند که نیروهای کمک‌رسان هدف تبادل آتش قرار نمی‌گیرند.

بایدن تصریح کرد راهکار دو دولتی تنها راه تضمین امنیت اسرائیل است:

هیچ مسیر دیگری غیر از راهکار دو دولتی وجود ندارد که امنیت اسرائیل و دموکراسی آن را تضمین کند.  هیچ مسیر دیگری وجود ندارد که بتواند تضمین کند فلسطینی‌ها در صلح و شرافت زندگی کنند.هیچ مسیر دیگری وجود ندارد که بتواند تضمین کند اسرائیل با همه همسایه‌هایش از جمله عربستان سعودی در صلح زندگی کند.

او اضافه کرد:

«ایجاد ثبات در خاورمیانه به معنی مهار تهدید ایران است به همین دلیل است که من ائتلافی متشکل از ۱۲ کشور برای دفاع از کشتی‌رانی بین‌المللی و آزادی تردد دریایی در دریای سرخ تشکیل داده‌ام و دستور انجام حملاتی برای تضعیف توانمندی‌های حوثی‌ها و دفاع از نیروهای آمریکایی در منطقه را داده‌ام.به عنوان فرمانده کل قوا برای انجام اقدامات بیشتر در جهت محافظت از مردم و پرسنل نظامی‌ آمریکا تردید نخواهم کرد.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان