با کسانی که امنیت مردم را هدف قرار می‌دهند برخورد خواهیم کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 19:51

با کسانی که امنیت مردم را هدف قرار می‌دهند برخورد خواهیم کرد

شماره: 22226
Aa Aa

دادستان وظیفه دارد اگر مسئله‌ای در فضای مجازی بدون مبنا و سند منتشر و جامعه را ملتهب کرد برخورد کرده و عوامل را تحت تعقیب قرار دهد.

منتظری، دادستان کل جمهوری اسلامی ایران؛
با کسانی که امنیت مردم را هدف قرار می‌دهند برخورد خواهیم کرد

منتظری، دادستان کل جمهوری اسلامی ایران در بیست و سومین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب، نظامی و ویژه روحانیت در مشهد از تشکیل سه کارگروه تخصصی امنیت و جنگ ترکیبی، حقوق عامه و حمایت از تولید خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی افزود:

دادستان‌ها و قضات در سال گذشته توانستند با اقدامات خوب خود دشمن را در رسیدن به اهدافشان ناامید کنند. 

وی گفت:

عفو و بخشودگی گسترده مقام معظم رهبری اثر بخشی بسیار بالایی داشت و در خانه‌ها و خانواده‌ها و در بین مردم و افکار عمومی یک حال و شرایط خوب را ایجاد کرد.

منتظری عنوان کرد:

مقوله امنیت امری حیاتی برای کشور است و برای مقابله با دشمن باید به این موضوع بیش از گذشته پرداخته و آن را مورد توجه قرار دهیم.  در مقوله تامین امنیت موضوع این است که ما باید به همه مسائل روز که جامعه به آن مبتلا است اشراف داشته و ارتباط خود را با دستگاه‌ها و نهادهایی که وظیفه رصد مسائل را دارند بیشتر کنیم و لذا دادستان‌های ما باید خود را در خصوص تمام مسائل امنیتی به روز نگه دارند. 

او با اشاره به موضوع فضای مجازی و تامین امنیت روانی مردم گفت:

همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند تامین امنیت روانی مردم یکی از مصادیق حقوق عامه است و اکنون بخش زیادی از امنیت روانی مردم در فضای مجازی شکل می‌گیرد و ما باید به درستی این فضا را مدیریت نماییم تا امنیت روانی مردم مخدوش نگردد. ما در دستگاه قضایی اعلام کرده‌ایم با کسانی که در فضای مجازی امنیت مردم را هدف قرار می‌دهند برخورد خواهیم کرد. دادستان وظیفه دارد اگر امروز مسئله‌ای در فضای مجازی پیچید و منتشر شد بلافاصله آن موضوع را پیگیری کرده و به دنبال مستندات آن باشد و اگر فردی بدون مبنا و سند حرفی را زد و جامعه را ملتهب و امنیت روانی را مخدوش کرد نباید از آن گذشت کرد. باید با این مسائل برخورد کرده و آن‌ها تحت تعقیب قرار بگیرند و البته اگر هم مستندات ادعایی خبر موجود بود باید در جهت رفع نقص براییم. حتماً صیانت از آرامش روانی جامعه جزو وظایف ما می‌باشد و فراهم شدن بستر آرامش روانی مردم در این است که با مخلان آن بلافاصله و در کمترین زمان برخورد شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان