برلین با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران مخالفت کرد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 24 تير 1403 - 15:46

برلین با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران مخالفت کرد

شماره: 15129
Aa Aa

آلمان می گوید درخواست‌ ایران از آمریکا برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران به عنوان پیش شرط احیای مذاکرات هسته‌ای را رد می‌کند.

با اعلام سخنگوی وزارت خارجه آلمان؛
برلین با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران مخالفت کرد

سخنگوی وزارت خارجه آلمان مخالفت برلین با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران به عنوان پیش شرط احیای مذاکرات برجامی را اعلام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، «وزارت خارجه آلمان اعلام کرد درخواست‌های ایران از آمریکا برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران به عنوان پیش شرط جهت احیای مذاکرات هسته‌ای را رد می‌کند».

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به سخنان اخیر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفت:

«ایران نمی‌تواند هیچ شرط دیگری برای از سرگیری مذاکرات (احیای برجام) تعیین کند».

  • «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اظهارات امیرعبداللهیان درباره پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا توضیحاتی ارائه داد.

او گفت:‌

آنچه که آقای امیرعبداللهیان درباره پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا گفتند پیغامی برای آمریکایی‌ها نبود بلکه یک واقعیت بود که ایشان بیان کردند. واقعیت این است که رفتار و روش کنونی دولت آمریکا با دولت قبل آمریکا تغییر نکرده است. آن‌ها می‌خواهند همچنان میراث شکست خورده ترامپ علیه برجام را حفظ کنند و در عین حال می‌خواهند در مذاکرات وین به نتیجه‌ای که دلشان می‌خواهد دست پیدا کنند. این در حالی است که ما تأکید داریم که آمریکا باید نشان دهد که در روش و اقدام تغییر کرده است. نمی‌شود که تحریم ها بماند و پول‌های ایران در بانک‌های بین‌المللی همچنان توقیف بماند و بعد آمریکا به عنوان طرف خواهان ادعاهایی را مطرح کند. آقای امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کردند که آمریکا به روش‌های گوناگون می‌تواند حسن نیت خود را نشان دهد از جمله اینکه این زمینه را فراهم کند که پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان