به نام آزادی جوامع را به‌هم ریختند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 16:53

به نام آزادی جوامع را به‌هم ریختند

شماره: 20179
Aa Aa

جاهلیت مدرن نمی‌خواهد جوامع بشری آگاه شود| این جامعه اجازه نخواهد داد دوباره نظام سلطه بر سرنوشتش مسلط شود| در تلاشند با ایجاد شبهات علمی یا شهوت عملی نسل جوان ما را منحرف کنند.

آشوب‌های اخیر از جلوه‌های فتنه دشمن است؛
به نام آزادی جوامع را به‌هم ریختند

سید ابراهیم رییسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در آیین پاسداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت:

اغتشاش‌ها و آشوب‌های اخیر از جلوه‌های فتنه دشمن است.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

این جامعه اجازه نخواهد داد دوباره نظام سلطه بر سرنوشتش مسلط شود. ببینیم دشمن با آنهایی که فکر می‌کردند می‌خواهد نجاتشان دهد چگونه رفتار کرد. اینها به نام آزادی و توجه به حقوق انسان‌ها بسیاری از جوامع را به‌هم ریختند. نظام سلطه بهمن ۵۷ از این کشور بیرون رانده شد. این جامعه اجازه نخواهد داد دوباره نظام سلطه بر سرنوشتش مسلط شود.

وی با استناد به آیه شریفه ای که در آن آمده سوگند به قلم بر این نکته که مسطور(نوشته) باید موجب هدایت انسان و ارتقای نسل‌ها باشد گفت:

مسطور باید باعث هدایت و ارتقاء انسان علم و دانش و ارتقاء فکری نسل‌ها و عصرها باشد. آنچه برای یک مسطور مهم است مفید و نافع بودن است. مدیریت کتاب مساله مهمی است. تالیف کتاب مهم است. مولف کتاب بسیار اهمیت دارد. چاپ و نشر کتاب مهم است و کتابخوانی و کتابداری هر دو مهم است. برخی فکر می‌کنند کتابداری صرفا دانستن نام کتاب‌ها و طبقه‌بندی آن‌هاست. اینطور نیست بلکه کتابداری دانشی بسیار مهم است. جایی که کتابداری به عنوان یک علم توانسته کتابخانه را مدیریت کند کتاب‌ها برای عصرها و نسل ها باقی مانده‌است.

وی گفت:

به اهالی کتاب توصیه می‌کنم در آنچه انجام شده و آنچه که باید از این بعد انجام گیرد بازنگری کنند. همچنین قشر فرهیخته کتابدار که اکثرا از بانوان کشور هستند حتما باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه از معیارهای مهم میزان رشد فرهنگی یک کشور توجه به کتابخانه‌های عمومی است گفت:

نشاط اجتماعی، امید به زندگی و شادمانی مردم در توجه به کتاب و کتابخوانی است.

او با بیان اینکه فقدان کتاب در سبد خرید خانوارها به خاطر قیمت آن مسئله مهمی است گفت:

از کارهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد دسترسی آسان به کتاب از طریق کتابخانه‌های عمومی و دیجیتال است. کتابخوانی برای جامعه ما ضروری است و باید برای آن برنامه‌ریزی جدی و روزانه انجام شود.

وی ادامه داد:

امروز در دنیا جاهلیت مدرن با استفاده از امپراتوری رسانه و فناوری نمی‌خواهد جوامع بشری آگاه شود اما یکی از راه‌های آگاهی جوامع کتاب و کتاب خوانی است. دشمنانِ آگاهی در گذشته پس از حمله به هر کشوری اول کتابخانه‌های آن را به آتش می‌کشیدند تا جهل را در آن کشور توسعه دهند.

او افزود:

ابزار دیجیتال اگر چه منجر به تسهیل دسترسی شده اما هرگز انسان را از کتاب بی‌نیاز نکرده است. امروز کسانی در تلاشند با ایجاد شبهات علمی یا شهوت عملی نسل جوان ما را منحرف کنند که در این زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی جامعه و نسل جوان ما را در برابر این تهاجم مصون خواهد کرد.

  •  

وزیر ارشاد جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت:

پیگیر پرونده خبرنگاران و هنرمندان بازداشتی هستیم. نه فقط روزنامه‌نگاران بلکه هر کدام از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه دچار مشکل هستند آن را مشکل خانواده فرهنگی خودمان می‌دانیم و موظف هستیم که آن را پیگیری کنیم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان