جامعه باید طبق احکام اسلامی اداره شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 12 خرداد 1403 - 12:51

جامعه باید طبق احکام اسلامی اداره شود

شماره: 13860
Aa Aa

 انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی نگاه رهبری به انقلاب است و ایران اکنون در مرحله دولت اسلامی است.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب؛
جامعه باید طبق احکام اسلامی اداره شود

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در جمع اساتید بسیجی استان اصفهان گفت:

تلاش می‌شود تا حد ممکن اداره نظام به چهارچوب‌های اسلام نزدیک شود چرا که جهت‌گیری انقلاب اسلامی بر این مبنا است و همین یکی از تفاوت‌های انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها بوده‌است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی بیان‌ داشت:

دلیل اینکه پیش‌بینی شده فقیه اداره جامعه را در دست بگیرد همین مورد است زیرا جامعه باید طبق احکام اسلامی اداره شود. انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و نهایتا تمدن اسلامی نگاه آقا به انقلاب اسلامی است که اکنون ما در مرحله دولت اسلامی قرار داریم و مرحله سختی است و باید برای تجقق تمدن اسلامی تلاش کنیم. دولت اسلامی فقط محدود به دولت و قوه مجریه نیست هر چند نقش قوه مجریه مهم است اما این موضوع مربوط به همه کارگزاران است. در رأس‌ این نظام فقیهی وجود دارد که بیش‌ترین پایبندی به احکام را دارند.

فضائلی گفت:

یکی از معیارهای دولتمردان باید این باشد که ارزیابی کنند تصمیمات تا چه حد با احکام اسلام تطابق دارد و‌ لازمه این کار آشنایی آن‌ها با مبانی اسلام است.

او ادامه داد:

دستگاه‌های قانونی باید وظایف خود را انجام دهند و پاسخگو باشند و اگر این چنین نیستند دلیلی برای ورود رهبری به آن مسائل وجود ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی‌های مختلف‌شان به این موضوع اشاره کرده‌اند که خلاف قانون، نامعقول و ناممکن است البته رهبری در دیدارهای خاص و خصوصی مواردی را اشاره و بیان می‌کنند و در آن باره مؤاخذه و سؤال می‌کنند اما به معنای دخالت نیست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان