جنگنده‌های آمریکا شمال شرق سوریه را هدف قرار دادند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 14:35

جنگنده‌های آمریکا شمال شرق سوریه را هدف قرار دادند

شماره: 21647
Aa Aa

نیروهای آمریکایی به دستور جو بایدن در واکنش به حمله یک پهپاد ایرانی علیه اماکنی که ایرانی ها از آن استفاده می کنند حملات هوایی انجام داده است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد؛
جنگنده‌های آمریکا شمال شرق سوریه را هدف قرار دادند

جنگنده‌های آمریکایی سلسله حملاتی را علیه برخی اهداف متعلق به حشد الشعبی در شمال شرق سوریه انجام دادند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای به نقل از لوید آستین، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور آغاز حملات هوایی "دقیقی" را در شرق سوریه به ستاد فرماندهی مرکزی داد.

پنتاگون در بیانیه خود حملات هوایی به شمال شرق سوریه را در پاسخ به حمله پهپادی به تاسیساتی در پایگاه نیروهای ائتلاف بین‌المللی در نزدیکی حسکه با پنج زخمی و یک کشته و نیز حملات متعدد به نیروهای ائتلاف در سوریه عنوان کرد.

پنتاگون مدعی شد که هدف این حملات دقیق حفاظت و دفاع از آمریکایی‌ها بوده و آمریکا اقدامات متناسبی را برای ممانعت از خطرات تشدید اوضاع و کاهش خسارات در پیش گرفت.

آستین در این بیانیه گفت: 

تمامی اقدامات لازم برای دفاع از مردم‌مان را در پیش خواهیم گرفت و همواره در زمان و مکانی که انتخاب می‌کنیم پاسخ خواهیم داد.

پنتاگون از کشته شدن یک سرباز آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر و یک پیمانکار این کشور در جریان حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای مدعی شد:

«پهپادی که با آن پایگاه مذکور هدف قرار گرفت ایرانی بود. نیروهای آمریکایی در واکنش به این حمله پهپادی علیه اماکنی که ایرانی ها از آن استفاده می کنند حملات هوایی انجام داده است.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان