خط تولید واکسن برکت دچار مشکل شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 8:36

خط تولید واکسن برکت دچار مشکل شد

شماره: 14079
Aa Aa

صفر تا صد واکسیناسیون در ایران شامل امکانات، تامین نیرو و پشتیبانی بر عهده بسیج است و در تمام مراکز استان‌ها یک تا ٢ مرکز راه‌اندازی کرده است.

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران؛
خط تولید واکسن برکت دچار مشکل شد

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:

با تامین واکسن تا دیروز ٨ میلیون و ٨٠٠ هزار دوز واکسن توزیع کرده‌ایم و ۴٧٠ هزار دوز واکسن برکت هم بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع خواهد شد. هفته آینده نیز حدود ٢ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن به دستمان می رسد و پنج شنبه هم یک محموله واکسن وارد خواهد شد و در مجموع در این هفته و هفته آینده ۷ میلیون دوز واکسن واردات خواهیم داشت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران، او گفت:

قرار بود برکت به ما واکسن تحویل بدهد اما در خط تولید دچار مشکل شدند از طرفی اکنون یک میلیون دوز واکسن تولید شده دارند اما از نظر فنی ۱۶ روز باید از زمان ورود واکسن به ویال‌ها بگذرد و پس از آن در صورتی که واکسن ‌ها رسوب نکند بتوانند میزان تولیدی را تحویل وزارت بهداشت بدهند و بر این اساس از هفته اول مرداد ماه دوستان برکت می‌توانند یک میلیون دوز واکسن هفتگی به وزارت بهداشت تحویل بدهند.

رئیسی گفت:

تقریبا در تمام مراکز استان‌ها بسیج یک تا ٢ مرکز واکسیناسیون راه‌اندازی کرده است و صفر تا صد واکسیناسیون را در این مراکز انجام می‌دهند و امکانات، تامین نیرو و پشتیبانی به عهده بسیج است و ما واکسن و نیروی ناظر را تامین می‌کنیم و بیش از ٣ هزار تیم واکسیناتور داریم و اگر این تعداد به ٣ هزار و ۵٠٠ تیم برسد با توجه به اینکه هر تیم توانایی تزریق ١۵٠ واکسن را دارد، ما به ظرفیت تزریق ۵٠٠ هزار دوز واکسن می‌رسیم.

شرکت دارویی شفافارمد، تولیدکننده نخستین واکسن ایرانی کرونا با صدور اطلاعیه ای وجود اشکال در خط تولید واکسن برکت را تکذیب کرده است.

در این اطلاعیه آمده است:

در راستای شفاف‌سازی برای اذهان عمومی ملت شریف ایران اعلام می کنیم که هرگونه بروز مشکل و ایراد در خط تولید واکسن کوو ایران برکت کذب است و دانشمندان جوان و فرزندان این سرزمین در مجموعه شفافارمد فارغ از حواشی و شایعات فضای مجازی و تنها با انگیزه خدمت به مردم و ریشه کن شدن ویروس کووید۱۹ به صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند و نه تنها تولید در خط اول شفافارمد با تمام قدرت درحال انجام است، بلکه به زودی با راه‌اندازی خط دوم کارخانه شفافارمد ، این واکسن با شتاب بسیار بیشتری تولید و تحویل وزارت بهداشت خواهد شد. بعد از صدور مجوز تزریق اضطراری این واکسن توسط وزارت بهداشت در تاریخ ۲۵ خردادماه ، تولید در خط اول کارخانه سرعت گرفت و درکمتر از یک ماه نزدیک به ۳ میلیون دُز واکسن تولید شده و در مراحل کنترل کیفی قرار گرفته و ازاین تعداد ۷۰۰ هزار دُز تحویل وزارت بهداشت شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان